Műsorvezető: Borbás Mária
Szakkommentátor: Gundel Takács Gábor
Helyszín: Trento, Olaszország
Részt vevő városok:
Svájc [CH] Regione San Gottardo (piros)
Franciaország [F] Cambrai (világoskék)
Görögország [GR] Elefsina (sötétkék)
Magyarország [H] Miskolc (sárga)
Olaszország [I] Valtopina (fehér)
Hollandia [NL] Meppel (narancssárga)
Portugália [P] Torres Vedras (zöld)
Forgatás: 1998. június 22.
TV-ben leadták: 1998. augusztus 16. vasárnap (MTV1, 20 óra)
1. játék
Az eddigi elődöntőkben egy csapatban sem volt hegymászó versenyző. A mostani miskolci csapatban ketten is vannak, és sajnos nem ők mászták meg a falat, amit az első játékban kell megmászni. A fal egy medencében van, mely egy vastagabb hungarocel. Abba kell vájatokat szúrni egy segédeszközzel, hogy fel tudjon mászni a fiújátékos. A fal tetején pedig egy-egy lányjátékos valami színes folyadékkal locsolja a fiúkat, hogy nehezítse a dolgukat. A feladat természetesen a fiúknak felérni a csúcsra.
Magyar játékosok: Csontos Róbert és Pálca Réka
Eredmény
Ponttáblázat
Jelenlegi állás
2. játék
Most a zenekedvelőké a terep. Át kell úszni a medence túlsó partjára, és mindenkinek van saját kis zongorája, az azokon levő billentyűket kell egy oldalra állítani, úgy, hogy a rajta lévő lámpák világítsanak. Aztán vissza kell úszni a kiindulási pontra.
Kimaradt: Portugália
Jokert kért: Franciaország és Hollandia
Magyar játékos: Kun Attila
Eredmény
Ponttáblázat
Jelenlegi állás
Fonaljáték #1
Egy egyszerű flipper, ahol a játékosok irányítják nemcsak az alsó pofozókat, hanem a rugókat is. Két labda van, mindegyiket maximum 1 percig lehet a pályán tartani. 60 másodperc után el kell engedni, jön a másik. Aki mind a két labdát a pályán tudja tartani 2 percig, az ér el maximális eredményt a játékban.
Talán ez a játék történetének egyik legrosszabbul kitalált játéka, mivel a pofozókat nem tudják olyan nagy erővel meglendíteni, ezért ha a labda egyszer alulra ér, akkor az ott is marad. Innentől kezdve az eredetileg 6 fős játék hamar egy emberes lesz, mert elég csak az egyik pofozóval a játéktéren tartani a játékot. Ha azzal sikerül, akkor akár a végtelenségig is eljátszogathat vele a sarokban.
Először a portugálok játszották a fonaljátékot, akik a lehető legtovább tartották a két labdát a játéktéren.

3. játék
Játékosok szumósokká alakulnak át, feladat, hogy feljussanak az emelkedő tetejére. Az emelkedő rettenetesen csúszós, a fiújátékosok (szumósok) pedig cipőben vannak. Az egyetlen segítség a vékony vörös szőnyegdarabka, mely minden játékos rendelkezésére áll. Szinte csak azon lehet felmászni. Mindemellett gésák (lányjátékosok) óriási gömböket gurítanak le, melyekkel akadályozzák a fiújátékosokat.
Magyar játékosok: Magyar Péter és Bián Katalin
Eredmény
Ponttáblázat
Jelenlegi állás
4. játék
Óriás szőlőfürtökről óriási szőlőszemeket fognak enni óriási varjak. Természetesen egy játékos lesz a varjú, méghozzá egy lány. Ami ráadásul nehezítve van azzal, hogy a varjú keze hátul és a lába össze van kötve, így csak szökkenve tudnak előre haladni, és csak a rettenetes csőrükkel tudják megenni a szőlőszemeket. További nehézség, hogy a lányok csak a csőr alatt látnak ki a jelmezből, így pontosan nem feltétlen tudnak célozni a csőrükkel. Minden egyes fürtön 20 szőlőszem van.
Kimaradt: Magyarország
Jokert kért: Olaszország
Eredmény
Ponttáblázat
Jelenlegi állás
Fonaljáték #2
Másodjára a magyarok játszották a fonaljátékot, akik mind a két labdát eléggé hamar engedték el.
Magyar játékosok: Péter Ágnes, Kállai Zsuzsa, Soltész Adrienn, Luterán Róbert, Dobos Armand és Csontos Róbert

5. játék
Az előző játékban varjak voltak, most sirályok játszanak. Egy nagyon furcsa játék következik, tengerészeknek öltöztek a fiújátékosok, egy kis hajón állnak, a feladat pedig átköltöztetni a sirályokat a medence egyik végéből a másikba. Ehhez egy hosszú bot áll rendelkezésre, ezzel kell a sirályt hátulról hajtani. A hajót két lány hajtja előre.
Magyar játékosok: Kun Attila (tengerész), Pálca Réka és Bián Katalin (irányítják a hajót)
Eredmény
Az eredménytábla alatt rettenetes sirályhang szólt.
Ponttáblázat
Jelenlegi állás
6. játék
Repülőtérre megyünk, az utasok már feladták a bőröndöt, a hordár feladata, hogy feladja ezeket a repülőre. A fiújátékos feladata, hogy odaadja a lánynak a repülőhöz a bőröndöt. Mindenkinek a saját színű bőröndjét kell feladnia úgy, hogy a fiú rááll a mozgójárdára, átmegy a repülőtér bejárata alatt, és a túlvégen feladja a lánynak a bőröndöt, aki átveszi, és ezzel megvan egy.
Kimaradt: Hollandia
Jokert kért: Svájc
Magyar játékosok: Magyar Péter és Péter Ágnes
A görög játékos okozott néhány derűs pillanatot azzal, hogy még a bejáratnál nyújtotta fel a bőröndöt, és nem érti, hogy a társa miért nem veszi el tőle. Nem nézett fel, így nem esett le neki, hogy túl hamar nyújtotta fel a bőröndöt. Aztán egy következő alkalommal, meg olyan gyorsan szaladt a mozgójárdán, hogy a végén alig bírt megállni, de még időben, nem esett vízbe. Gundel Takács Gábor nevetve meg is jegyezte, hogy csikorogva fékez a görög.

Eredmény
Ponttáblázat
Jelenlegi állás
Fonaljáték #3
Harmadjára a hollandok játszották a fonaljátékot, akik valamivel tovább tudták a labdát a játéktéren tartani, mint a magyarok.
7. játék - Fix játék #2 Tojásgyűjtögetés
Az óriástyúk óriástojásokat tojik, méghozzá szaporán, hogy játékosaink, összesen 14 róka minél több tojást össze tudjon gyűjteni. Egy fiú- és egy lányjátékos van rókajelmezben, és csak az egyik gyűjthet tojást. Ha elkapott egyet, visszatér a kosárhoz, és oda kell a tojásokat gyűjteni. Ekkor cserélnek, és a másik játékos gyűjt tojást a sártengerben a tyúk alatt.
Magyar játékosok: Kállai Zsuzsa és Luterán Róbert
Eredmény
Ponttáblázat
Jelenlegi állás
8. játék
Cirkuszi mutatvány a következő játék. A lányok a mókuskeréken állnak, amit a fiú belülről hajt (vagyis mindketten). A lány feladata, hogy négy ruhadarabot magára ölt, egyesével. Nevezetesen egy hosszú bugyogót egy nadrágot, egy felsőt, és egy kalapot parókával. Úgy, hogy elmennek az egyik végére, felvesz egy ruhadarabot, majd vissza, és a másodikat. Tehát összesen két kört tesznek meg a játékosok.
Kimaradt: Görögország
Jokert kért: Magyarország
Magyar játékosok: Dobos Armand és Soltész Adrienn
Eredmény
Ponttáblázat
Jelenlegi állás
Fonaljáték #4
Negyedjére a görögök játszották a fonaljátékot.
9. játék
Középkori lovagi tornákat idézi a következő játék. A fiújátékos van lójelmezben, a lány meg a versenyző. Mivel a ló feje sapkával be van fedve, ezért nem lát semmit, a lány irányítja őt. Körbe kell menni egy oszlopnál, majd utána a karikákból kell egyet elkapni. Teljesen mindegy, melyiket.
Ausztrál típusú a játék, tehát három fordulóban rendezik meg. Az első fordulóból a legjobb 5 játékos jut tovább, onnan a legjobb három, ők pedig a győzelemért versenyeznek.
Magyar játékosok: Pálca Réka és Csontos Róbert
Eredmény
Ponttáblázat
Kicsit hamar vitték el a képet a ponttáblázattól, ezért csak ilyen képet sikerült készíteni.
Jelenlegi állás
10. játék
Bárszéken kell állni, melyek kört alkotnak szélén van. Mind a hat játékosnak van egy széke. Akadályok járnak közbe, ezeket kell átugrálni úgy, hogy a játékosok kezében 3 labda van. Aki leesik a bárszékről, kiesett a játékból. Az akadály folyamatosan gyorsul.
Egyszer megállt a forgókerék, elindult visszafelé, és több játékos leesett. A balesetet követően visszaállították a gikszer előtti állapotot, és folytatódott a játék.
Kimaradt: Franciaország
Jokert kért: Portugália
Magyar játékos: Bián Katalin
Eredmény
Ponttáblázat
Jelenlegi állás
Fonaljáték #5
Ötödjére Franciaország játszotta a fonaljátékot, akik szintén maximális eredményt tudtak elérni.

11. játék - Fix játék #3 Szakácsos játék
Egy-egy fiújátékos szakácsnak öltözik, nekik kell a különböző ételeket átvinni az emelkedő egyik oldaláról a másikra. A jobb oldalon felmásznak a lépcsőre, egészen középtájig kell feljutni, ott átfutnak a másik oldalra. Itt mozgójárda viszi hátra a játékosok. Ha átértek, bal oldalt le a lépcsőn, és alul az asztalokon gyűjtik az ételeket. Mindeközben további két játékos egy-egy állatnak öltözve az emelkedő tetejéről próbálja meg ledönteni a szakácsokat, hogy ne tudják átvinni az ételt.
Magyar játékosok: Kun Attila (szakács), Magyari Péter és Péter Ágnes (kacsák)
Eredmény
Ponttáblázat
Jelenlegi állás
12. játék
Tengeralattjárón mennek a játékosok a medence felszínén. A feladat mindenkinek a saját színű léggömbjét kipukkasztani. A tengeralattjáró orrán van egy tű, azzal lehet kilyukasztani. Közben ellenfél játékosok vizes slaggal akadályozzák felülről a játékosokat. Így a tengeralattjárók garanciális mosást is kapnak.
Kimaradt: Olaszország
Jokert kért: Görögország
Magyar játékosok: Kállai Zsuzsa (tengeralattjáróban) és Luterán Róbert (akadályozó)
Eredmény
Ponttáblázat
Jelenlegi állás
Fonaljáték #6
Hatodjára az olaszok játszották a fonaljátékot.
13. játék - Fix játék #4 Lányszabadítás
Lovagok indulnak el kiszabadítani a túszul ejtett lányjátékosokat. A fiújátékos beugrik a medencébe, egy kötéllel felmászik a várbörtönbe, az ajtó tetejére van akasztva a kulcs, mely nyitja a zárat. A lány így kiszabadul, és együtt visszaindulnak a kiindulási pontra. Hátul a várbörtön mögül egy-egy ellenfél játékos vizet locsol a szabadítójátékosra, ezzel nehezítve a dolgát.
Magyar játékosok: Dobos Armand (szabadító) Soltész Adrienn (rableány) és Csontos Róbert akadályozó)

A magyar csapat nyerte meg magasan a játékot, aminek annyira örültek, hogy még táncoltak is. Valószínűleg hallatszott a játéktéren a zene, amit mi hallottunk a TV-ben, mert mintha a zene ritmusára táncoltak volna.

Eredmény
Ponttáblázat
Jelenlegi állás
14. játék
Egy kis területen vannak a játékosok, oldalt és felül nagyobb kör alakú lyukak vannak. A feladat pedig átvinni három vízzel teli akváriumot az egyik oldalról a másikba úgy, hogy az akváriumok kívül vannak, és csak belülről lehet átvinni őket. Az akváriumban műanyag halak vannak.
Kimaradt: Svájc
Ebben a játékban senki nem kért jokert.
Magyar játékosok: Pálca Réka és Kun Attila
Eredmény
Ponttáblázat
Jelenlegi állás
Fonaljáték #7
Utoljára a svájciak játszották a fonaljátékot.
Eredmény
Ponttáblázat
Jelenlegi állás
Döntő játék - Fix játék #5 Tutajjal a medence túlsó oldalára
Az utolsó játékban mindegyik játékos részt vesz. Át kell jutni tutajjal a medence túlsó oldalára. Két játékos, egy fiú és egy lány egy emelkedőn a lábával felhajt egy-egy hordót, azokat rá kell tenni a tutajra, melyet másik négy játékos evezővel hajt. Ha átért mind a kettő, akkor négy játékos egy dobogón áll, mely alatt egy kötél van, ez van a tutajhoz kötve. A kötél elvileg szabadon van, de ha a dobogóra ráállnak a játékosok, az lefogja a kötelet, ezért nem megy előre a tutaj. Csak úgy lehet menni, ha a játékosok ugrálnak a dobogón, így a kötél megy előre, ahogy a tutajon evezők hajtják előre a tutajt. Ha átértek a túlsó végére, akkor a hordókat ki kell tenni a partra, a túlsó oldalon maradt hat játékos beugrik a vízbe, átúszik a utolsó oldalra. Amint átérnek, két játékos rááll egy-egy hordóra, és ezzel van vége a játéknak.

Eredmény
Ponttáblázat
VÉGEREDMÉNY
