Játék határok nélkül

Játék határok nélkül 1996 - 8. elődöntő

2018. szeptember 20. - supermario4ever

Házigazda: Görögország
Helyszín: Stupinigi vadászkastély kertje

Műsorvezető: Farkas Beartix
Szakkommentátor: Gundel Takács Gábor

Részt vevő városok:
Svájc [CH] Ceresio - Lago di Lugano (piros)
Görögország [GR] Kalamata (kék)
Magyarország [H] Budapest XVIII. kerület - Pestszentlőrinc-Pestszentimre (sárga)
Olaszország [I] Abano Terme (fehér)
Portugália [P] Ponta Delgada (zöld)
Szlovénia [Slo] Iška vas (rózsaszín)

Adásba ment: 1996. szeptember 8. vasárnap (MTV2, 20 óra)

Farkas Beatrix

1. játék – Együttműködési játék

Kincs a sárkány barlangjában. Ebben a játékban két ország egy-egy játékosa dolgozik össze, fel kell mászniuk a meredek és vizes rámpán egy kötél segítségével, majd fent betörni barlangot védő hungarocel lemezt, leugrani, kihozni a kincsesládát kimászni a barlangból, és visszatérni a kiindulási helyre. Minden ország kétszer játssza a játékot, az együtt elért eredmények pedig egyénileg összeadódnak, és így születik meg az eredmény.

Magyar játékosok:
Az első forduló magyar játékosa Nemes Gábor, társa egy olasz versenyző: Laura Curtarello
A második fordukó magyar játékosa Miklós Melinda, társa egy szlovén játékos: Baston Gacuic

Emlékezetes volt a második fordulóban az svájci-görög páros játéka, ahol mindkét játékos bement a kincsért, végül a görög fiú nem tudott kimászni, sőt, szegény svájci lányra állt rá, aki önfeláldozóan mindent elviselt, hogy kijussanak a barlangból, végül nem sikerült. Dennis sípszava után a lány bosszús tekintettel illette a társát. Összességében ez a lányok futama volt.

1. játék

Csoportos eredmény

1. játék csoportos eredménye

Egyéni eredmény

1. játék egyéni eredménye

Ponttáblázat

1. játék pontjai

Jelenlegi állás

1. játék utáni állás

2. játék - görög játék

A görög hagyományok szerint a kalikanzarik apró, gonosz szellemek, akik karácsony éjszakáján bújnak elő rejtekhelyükről. Kioltják a kályhából a tüzet, tönkreteszik a karácsonyi süteményeket. Ezeket a gonosz szórakozásokat egészen vízkereszt napjáig űzik.

Ezt elevenítik meg a játékosok. Adott három kalikanzari, akik lopják el az ételt magukhoz, és az ellenfél csapatból van egy gazdasszony, aki visszahozza az ételeket. A medencén lévő kis szigetről kell elhozni az ételeket a kalikanzariknak, át egy csövön keresztül a partra, ott kell kiakasztani az ételt. Innen a gazdasszony egyedül hozza vissza az ételeket. A kalikanzarik két ételt vihettek át, a gazdasszony csak egyet hozhatott vissza. Ebben a játékban a kalikanzarikat jutalmazzák, tehát aki több ételt tudja elhozni, az nyert.

Magyar játékosok: Az első fordulóban Torma Szilvia, Horváth Ferenc és Takács Zoltán voltak a kalikanzarik, őket egy olasz hölgy, Barbara Cassani akadályozta.
A második fordulóban a szlovéneket akadályozta Szankovics Katalin, aki a gazdasszony volt.

A játék alatt egy híres karácsonyi dal, a Csendes éj rockosított verziója szólt.

2. játék

Eredmény

2. játék eredménye

Ponttáblázat

2. játék pontjai

Jelenlegi állás

2. játék utáni állás

3. játék - olasz játék

Az olaszok a művészetek közül a színházat választották. Játékosok marionette bábuk lesznek. A kiindulási pontnál a játékosok egy nagyon hosszú szalaghoz vannak kötözve. A lényege a játéknak, hogy középen van egy forgószínpad, és az ott lévő csokoládédarabkákból minél többet gyűjtsenek össze. A lutri az, hogy aki már volt néhányszor csokidarabkáért, az összegubancolódhat a többiekkel, és egyre nehezebben fog tudni mozogni.  Ráadásul a kéz és a láb merev, és a forgószínpad be van szappanozva.

Jokert kért: Görögország

Magyar játékos: Menczer Gusztáv

3. játék

Eredmény

3. játék eredménye

Ponttáblázat

3. játék pontjai

Jelenlegi állás

3. játék utáni állás

Fonaljáték #1

A fonaljáték alatt is a színház kapja a főszerepet. Gólyalábon fognak járni a játékosok. A játékosoknak egy pályán kell végigmenni, melyen négy emelkedő van. Ezeket az akadályokat kell átlépni, mindeközben több résznél is víz csobog fel. Ez annyiban nehezítés, hogy ha a környék vizes lesz, akkor csúszós a pálya, és kicsúszhat a gólyaláb.

A játék alatt Federico Fellini 8 és fél című filmjének egyik híres zenéje szólt.

Az első fordulóban a görögök és az olaszok játszották a fonaljátékot.

fonaljáték #1

4. játék - portugál játék

Egy portugál legenda szerint egy szerzetes zarándokútja során megállt egy háznál pihenni. Egy olyan levest kért a zsugori házigazdától, mely kőből és vízből készült. Torkosságánál csak a ravaszsága volt nagyobb, ugyanis amint feltették főni a vizet, egyből kérte a többi hozzávalót, így gazdag, tápláló levest kapott.

A játékosok ezt a levest fogják elkészíteni, ugyanis a hozzávalók adottak. Egy talicskában vannak a hatalmas zöldségek, ezeket kell a nagy kondérba elvinni. De ezelőtt át kell menni a talicskán, ugyanis a pálya túlsó végén van a kő elrejtve, előbb azért kell elmenni. Azt betenni a kondérba, és utána lehet elhozni a zöldségeket. A talicska libikóka-szerűen működik, tehát elbillenhet a túlsó oldalra. Ezzel vigyázni kell, mert amelyik hozzávaló leesik a földre, az elveszett. Összesen 20 zöldséget kell megfőzni.

Jokert kért: Olaszország

Magyar játékosok: Nemes Gábor és Miklós Melinda

4. játék

Eredmény

4. játék eredménye

Ponttáblázat

4. játék pontjai

Jelenlegi állás

4. játék utáni állás.jpg

5. játék - svájci játék

Mivel az olimpia évében volt ez a játék, ezért az olimpia többször szerepelt a játékok során. Most is megjelenik, de most megmászni kell a karikákat. A medence fölött vank az öt karika, erre kell az öt játékosnak felmászni egy kötéllel, majd a karikákon úgy elhelyezkedni, hogy mindenki egy karikán legyen rajta. Lévén, hogy medence fölött vannak a karikák, minden vizes, így csúszós terepen másznak a játékosok.

Jokert kért: Svájc

Magyar játékosok: Torma Szilvia, Sztankovics Katalin, Horváth Ferenc, Menczer Gusztáv és Takács Zoltán

5. játék

Eredmény

5. játék eredménye

Ponttáblázat

5. játék pontjai

Jelenlegi állás

5. játék utáni állás

Fonaljáték #2

Másodjára a portugálok és a svájciak játszották a fonaljátékot.

fonaljáték #2

6. játék - magyar játék

Magyarország mértanilag Európa középpontján helyezkedik el. Mi azonban azt szeretnénk, ha Európa szíve is mi lehetnénk. Most a játékosok kirakják Európa térképét. Adott egy vaktérkép, mely forog, és arra kell rátenni az országok alakzatát a megfelelő helyre. Kisebb országok esetében több ország vagy együtt. Adott Magyarország, ahhoz viszonyítva kell a többit elhelyezni. Az országok a persze nem méretarányosak.

Jokert kértek: Magyarország és Portugália

Magyar játékosok: Sztankovics Katalin és Nemes Gábor

6. játék

Eredmény

6. játék eredménye

Ponttáblázat

6. játék pontjai

Jelenlegi állás

6. játék utáni állás

7. játék - szlovén játék

A játékot Gulliver ihlette. A liliputi játékosoknak óriási hóember segítségével kell átutazni a célpontba. Persze nagy távot nem kell megtenni, mivel a hóember rögzítve van. A játék lényege, hogy fel kell szerelni a hóember két karját, ezek lesznek irányíthatók. Majd a játékosokat egyenként egy hókupac tetejére kell rátenni. Két fiújátékos irányítja a hóembert, és három (egy fiú és két lány) játékost kell a hókupac tenni. Fontos, hogy a játékosok megfelelő magasságban legyenek tartva, egyrészt, mert így lehet a hókupacra rátenni, másrészt meg ha túl alacsonyan utaztatják a játékosokat, az érvénytelen.

Jokert kért: Szlovénia

Magyar játékosok: Takács Zoltán, Horváth Ferenc, Menczer Gusztáv, Torma Szilvia és Miklós Melinda

7. játék

Eredmény

7. játék eredménye

Ponttáblázat

7. játék pontjai

Jelenlegi állás

7. játék utáni állás

Fonaljáték #3

Utoljára a magyarok és a szlovének játszották a fonaljátékot. Egyedül a szlovének tudtak végigmenni a pályán.

Magyar játékosok: Nemes Gábor... A lányjátékos nevét nem tudtuk meg.

A lányok hátul voltak, és a nagy hosszú talárt engedték a fiújátékosok mögött, de érdemi feladatuk nem volt.

fonaljáték #3

Eredmény

fonaljáték eredménye

Ponttáblázat

fonaljáték pontjai

Jelenlegi állás

fonaljáték utáni állás

8. játék - handicap játék

A játék a medencében játszódik, a lányok a Stupinigi vadászkastély kicsinyített másának erkélyén vannak, a két fiújátékos közül az egyik alulról kötéldarabkákat dobál fel neki. A másik meg a víz alatt keresi a köteleket, adja oda társának. A lány ezekből a darabokból egy kötelet készít, ha az leér a kastély aljáig, akkor leereszti a lány, és az egyik fiú felmászhat hozzá. Ha felért, felül meghúz egy kapcsolót, és a kastély tetején levő szarvasból kis tűzijáték jelzi a játék végét.

Ezzel a handicap játékkal akartak újabb esélyt adni azoknak a játékosoknak, akik gyengébben játszottak. A játékosokat ugyanis 3 másodperces időkülönbséggel indítják, először az utolsó helyen álló játékosokat indítják, majd az 5. helyen lévőt, és így tovább, végül az 1. helyen álló csapat indulhat.

Magyar játékosok: Horváth Ferenc, Takács Zoltán és Sztankovics Katalin

8. játék

Eredmény

8. játék eredménye

Ponttáblázat

8. játék pontjai

Jelenlegi állás

8. játék utáni állás

Döntő játék

Hangszerhordozás. Öt játékos vesz részt, először a fiújátékos kioszt három hangszert a mellette ülő három játékosnak, továbbadja egyik a másiknak. Ha mindhármójukhoz elkerült egy-egy hangszer, a fiújátékos, aki kiosztotta őket, elfut a végén levő bábhoz, melyben egy lányjátékos van. A báb előtt egy henger van, erre ráállva a lábával tudja a fiújátékos hajtani, és miközben visszamegy a kiindulási helyére, összegyűjti a szétosztott hangszereket. Ha visszaért, leugrik, és visszaszalad oda, ahonnan a bábbal elindult, mert ott van a gomb, amit meg kell nyomni, azzal van vége a játéknak.

Magyar játékosok: Menczer Gusztáv (zenész), Sztankovics Katalin, Torma Szilvia, Nemes Gábor (segédek), Miklós Melinda (bábuban)

9. játék

Eredmény

9. játék eredménye

Ponttáblázat

9. játék pontjai

VÉGEREDMÉNY

Végeredmény

A szlovének egy 450 falu képviseletében tudtak nyerni.

A bejegyzés trackback címe:

https://jatekhatarok.blog.hu/api/trackback/id/tr5918322975

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása