Helyszín: Budapest, Magyarország
Műsorvezetők: Borbás Mária és Gundel Takács Gábor
Részt vevő városok:
Svájc [CH] Ticino (piros)
Franciaország [F] Cannes (világoskék)
Görögország [GR] Xanthi (sötétkék)
Magyarország [H] Tiszaújváros (sárga)
Olaszország [I] Arzachena (fehér)
Hollandia [NL] Zandvoort (narancssárga)
Portugália [P] Viseu (zöld)
Szlovénia [SLO] Kranj (rózaszín)
Csapatkapitány: Gál Csaba
TV-ben leadták: 1997. augusztus 31. vasárnap (TV2, 20.25)
Házigazda: Szlovénia
1. játék - szlovén játék
Emlékeznek még iskolai geometriai tanulmányaikra? Volt, ami nehezen fért az ember fejébe, de most az ember feje fér bele nehezen egy kúpba, hengerbe, kockába. Játékosok ugyanis mértani alakzatok lesznek. Három játékos játssza a játékot, egyikük lesz a kúp, másik a henger, harmadik pedig a kocka. És a hatalmas mértani kivágott alakzatokon kell átjutniuk, összesen négy van belőle. Persze ezek a kivágott alakok csak egy kicsivel nagyobbak, mint a test maga, amit a játékosok magukra öltenek, így az átjutás igencsak nehézkes lesz. Főleg, hogy meg kell várniuk egymást a kockás papíroknál, tehát csak akkor mehetnek a következőre, ha az előzőn mindenki átért.
Jokert kért: Szlovénia
Magyar játékosok: Daróczi Erika (kúp), Rácz László (henger) és Antal István (kocka)
Eredmény
Ponttáblázat
Jelenlegi állás
2. játék - svájci játék
A fáklyavivők áldozatos munkájába nyernek betekintést a játékosok. A játékosoknak négy fáklyát kell átvinni a medencén átérve, közben akadályok nehezítik útjukat. Ezeket vagy fölötte vagy alatta kerülhetik ki. Ha alatta mennek, a víz alá kerülnek, és akkor vigyázni kell, hogy a fáklya ki ne aludjon. Ha pedig fölötte, akkor az újbóli vizet érésnél kell vigyázni, hogy a fáklya se kerüljön vízbe. A medence túloldalán négyágú lámpás áll, azokat kell meggyújtani a fáklyákkal. Egy fiú és egy lányjátékos játssza a játékot, és egyesével vihetik át a fáklyákat, így a játékosok két kört tesznek meg.
Ebben a játékban senki nem kért jokert.
Magyar játékosok: Csehné Nagy Róza, Nemes Nándor
A játék alatt Vangelis: Tűzszekerek című zenéje szólt.
Eredmény
Ponttáblázat
Jelenlegi állás
3. játék - francia játék
Egy olyan játék következik, amit mindenki játszott gyerekkorában csak kis méretekben. Bugócsigán áll két játékos (a fiújátékos medvejelmezben), a csigák oldalán pedig sok tű áll ki. Körülötte sok-sok léggömb, amit mind ki kell lyukasztani úgy, hogy a játékosok dőlöngélnek a bugócsigán. Tehát ha úgy vesszük, az utolsó fázisában van a bugócsiga, amikor már megállna. Összesen 30 léggömb van, ami a furcsaság, hogy a rendszer mégis 40-ig számol. Gundel Takács Gábor azt mondta, hogy 10 léggömböt már eleve kilyukasztottak, tehát 10 a bázis.
Ez valószínűleg azért volt, mert a bugócsigákat két-két bíró állítja fel, és hogy ne kelljen annyi ideig állítva tartani (vélhetőleg jó nehéz lehet, főleg, ha a két játékos is rajta van), ezért amikor rátették a léggömböket, akkor kilyukadt néhány. Erre találhatták ki, hogy akkor 10 ki legyen lyukasztva.
Jokert kértek: Svájc és Franciaország
Magyar játékosok: Lovasné Brugos Zita és Tóth-Papp Tamás
Eredmény
Ponttáblázat
Jelenlegi állás
4. játék - görög játék
Virágot fognak szedni a játékosok, méghozzá nem átlagos módon. Két lány játssza a játékot, az egyik egy kerékben van, azt forgatva tud előre menni, és összegyűjteni 6 virágot, melyek mind egyre messzebb vannak. Ezeket kell egyesével összegyűjteni, majd elvinni a lánytársának, aki ott a megfelelő helyre teszi a virágokat.
Jokert kért: Olaszország
Magyar játékosok: Rudolf Ildikó (a karikában) és Daróczi Erika (begyűjti a virágokat)
Eredmény
Ponttáblázat
Jelenlegi állás
Ritka alkalom, hogy a négy jokert játszott csapat álljon az utolsó négy helyek egyikén.
5. játék - Rómeók és Júlia
Az állandó játék. Két fiújátékosnak, a két Rómeónak egy nagy virágot kell felépíteni oly módon, hogy adott maga a virág, és a szárakat kell alátenni. A lutri a játékban, hogy a szárak nem egyenlő hosszúak, vannak 10 és vannak 60 centiméter hosszú szárak. Ezekkel kell építeni a virágot egészen az erkélyig, ahol ha Júlia eléri a virágot, akkor elveszi csak a virágot, beleülteti a cserépbe. A cserépben egy gomb van, az megnyomódik azáltal, hogy a virág belé kerül, ezzel egy kötélhátsó ereszkedik le, azon mászhat fel az egyik Rómeó Júliához, aki ott egy gombot nyom meg, és ezzel van vége a játéknak.
Magyar játékosok: Rácz László, Antal István és Csehné Nagy Róza
Eredmény
Ponttáblázat
Jelenlegi állás
6. játék - magyar játék
Különböző lepkefogási kísérleteket ismerhetünk meg. A játék a medence partján zajlik, a medence egyik végéből a másikba dobja az egyik játékos a lepkét (frizbit), és a másik oldalon lévő játékos meg a hálóval igyekszik minél többet elkapni. Teljesen mindegy, melyik játékos melyik lepkét kapja el. Egy fiú és egy lány játssza a játékot, és a játékosok maguk dönthették el, hogy melyikük dobja a lepkét, és melyikük kapja el.
Ebben a játékban senki nem kárt jokert.
Magyar játékosok: Lovasné Brugos Zita és Nemes Nándor
Eredmény
Ponttáblázat
Jelenlegi állás
7. játék - olasz játék
Harcosokká válnak a játékosok, betörik a várat. Ehhez három védőfalat kell egy faltörő kos segítségével áttörni. Ami a nehézség, hogy a játékosok bokája össze van kötve, így csak szökdécselve tudnak előre jutni. Mindezek mellett a várfalak tetején egy-egy játékos az ellenfél csapatból vizet locsol a játékosokra. Bár a felvétel idején esett az eső, így ez komoly problémát vélhetően nem fog okozni. Négyen próbálják betörni a várfalakat, hogy aztán bevegyék a várat.
Ebben a játékban senki nem kért jokert.
Magyar játékosok: Csehné Nagy Róza (a franciákat akadályozta), Daróczi Erika, Rudolf Ildikó, Rácz László és Tóth-Papp Tamás. A magyarokat egy holland lány akadályozta.
Eredmény
Mindenki befejezte a játékot, de meg lett büntetve a magyar-, a holland- és a szlovén csapat, mert fel kellett volna állniuk, és úgy meglökni a kost. Többen túl nagy vehemenciával indultak el (vagy elesett egyik-másik játékos, amikor a várfal felé indultak), és nem várták meg, amíg mindenki feláll, és így szabálytalan volt a játékuk. Valamint vállal törték be a kaput, ami szintén szabálytalan volt.
Ponttáblázat
Jelenlegi állás
8. játék - holland játék
Egy régi holland játékot fognak játszani a játékosok, aminek Ringstekken a neve, persze kicsit másképp. Ennek lényege, hogy botra vagy kardra fűznek fel karikákat, kerékpáron járva, vagy bármin, de nem állva játsszák a játékot. Ebben a játékban a karika az stimmel, de kötélre fűzik fel a karikákat. A karikák állnak egy vékony damilon lógatva, ezekre kell a kötelet átfűzni. A medence fölött zajlik a játék, és négyen játsszák a játékot. Két játékos áll két külön gerendán, a karikák pedig úgy vannak a medence fölött, hogy éppen, hogy elérik a játékosok. Úgy kell felfűzni a kötelet a karikákra, hogy a játékosok ne essenek be a vízbe. Így kell három karikát elérni, majd ha megvan a gerendák körül a három karika, akkor további ötre kell felfűzni, melyek egyre magasabban vannak, így a játékosok egymás segítségével érik el a magasabban lévő karikákat.
Jokert kértek: Görögország, Magyarország, Hollandia és Portugália
Magyar játékosok: Lovasné Brugos Zita, Rudolf Ildikó, Nemes Nándor és Antal István
Magyarok játéka
A magyarokat megbüntette a főbíró, méghozzá a bíró hibájából, ugyanis Babis, a görög bíró elengedte a magyar csapatot akkor, amikor nem lett volna szabad. A második gyűrűre ugyanis úgy fűzték fel a karikát, hogy beesett a játékos a vízbe, de a görög bíró tovább engedte őket, amikor vissza kellett volna hívnia őket. Érdekesség, hogy a magyar csapat lett volna az egyedüli, aki befejezte volna a játékot, de mint kiderült, szabálytalan körülmények között történt ez meg. A magyarok az első fordulóban játszották a játékot, és az első forduló után nem mutattak eredményt a magyar csapatnál. Tehát újra játszhatták volna a játékot, de meglepetésre a magyarok eredményét mégis ott hitelesítették, ahol a görög bíró elengedte a játékosokat ott, ahol nem lett volna szabad.
Bár nem derült ki, hogy mi történt, de jó eséllyel a többiek megóvták a magyarok játékát, de a magyarok nem akarták újra játszani, mert úgy gondolták, hogy nem ők a hibásak azért, mert végül szabálytalan lett a játékuk. Így maradt az, hogy ott lett vége a játékuknak, ahol a görög bíró tovább engedte a játékosokat ott, ahol nem lett volna a szabad. De ez csak tipp, biztosat nem lehet tudni.
[caption id="attachment_1583" align="alignnone" width="720"] Egyedül a magyarok jutottak el idáig.[/caption]
Eredmény
Ponttáblázat
Jelenlegi állás
9. játék - portugál játék
Léggömblyuggatás hintázás közben a következő játék lényege. Két lány játssza a játékot, akik egymással háttal ülnek a hintán. Ugyanis mindkét oldalon van 15-15 léggömb, ezeket kell a lábbeli végén lévő tűvel kiszúrni. Azt a játékosok szabadon dönthették el, hogy mindkettő lyukasztja a léggömböt, vagy csak az egyik, közben a másik hajtja a hintát, és ha az egyik végez, cserélnek.
Magyar játékosok: Csehné Nagy Róza és Daróczi Erika.
Eredmény
Ponttáblázat
Jelenlegi állás
Döntő játék
Egy-egy lányjátékost raboltak el, és az árbochoz kötözték ki őket. Rabságukból két fiújátékos szabadítja ki, akik a kiindulási pontjukról beleugranak a medencébe, elúsznak a hajóhoz, oda felmásznak. Ott mentik ki a rabságban sínylődő lányt, de csak akkor kezdhetik kiszabadítani, ha mindkét játékos felért a hajóra. Sőt, csak akkor indulhat el a másik fiújátékos, ha az első felért a rableányhoz. Ha készen vannak, kiszabadult a lány, akkor hárman együtt úsznak vissza a kiindulási pontra, és ott megnyomják a gombot, akkor van vége a játéknak.
Magyar játékosok: Rudolf Ildikó, Tóth-Papp Tamás (szabadítók), Lovasné Brugos Zita (rab)
Eredmény
Ponttáblázat
VÉGEREDMÉNY
Legeredményesebb játékos: Igor Maggini (Svájc)