Játék határok nélkül

Játék határok nélkül 1997 - 5. elődöntő

2018. augusztus 03. - supermario4ever

Helyszín: Budapest, Magyarország
Műsorvezetők: Borbás Mária és Gundel Takács Gábor

Borbás Mária és Gundel Takács Gábor

Részt vevő városok:
Svájc [CH] Coldrerio (piros)
Franciaország [F] Biarritz (világoskék)
Görögország [GR] Agrinio (sötétkék)
Magyarország [H] Gyula (sárga)
Olaszország [I] Belmonte Mezzagno (fehér)
Hollandia [NL] Laarbeek (narancssárga)
Portugália [P] Vila Franca de Xira (zöld)
Szlovénia [SLO] Ormož (rózsaszín)

Csapatkapitány: Prohászka Zsolt

TV-ben leadták: 1997. augusztus 10. vasárnap (TV1, 20 óra)
Házigazda: Olaszország

Maria Teresa Ruta I

1. játék - olasz játék

Maria Teresa Ruta IIA nem magyar játékosok jó eséllyel repülővel érkeztek Budapestre, és hát nem tudni, milyen élményük volt a repülőtéren, de most ezt egy játék erejéig visszaidézik. A késésben lévő utasok között kell áthámoznia magát egy fiú- és egy lányjátékosnak. Nehezíti a játékot, hogy görkorcsolyával a lábukon kell közlekedni, és egészen pontosan 5 bőröndöt kell átvinni az autóból a poggyászleadóba. A játékosoknak nemcsak a késésben lévő utasokon kell átküzdeniük magukat, hanem a forgóajtón is, ami pont akkora, hogy a legnagyobb bőrönddel épp elférnek benne a játékosok. Négy bőrönd van az autó csomagtartóján, egy pedig belül.

Ebben a játékben senki nem kért jokert.

Magyar játékosok: Suhajda Katalin és Lupsán János

1. játék

Eredmény

1. játék eredménye

Ponttáblázat

1. játék pontjai

Jelenlegi állás

1. játék utáni állás

2. játék - holland játék

Jack Van GelderGyöngyhalászat. Méghozzá sajátságos formában, ugyanis két félgömböt kell összepárosítani. Az egyik fele fel van akasztva a medence fölé, azt kell elkapni. Ami eléggé nehéz, mert kis ingatag korongok vezetne hozzá, melyek a vízen vannak. Onnan kell meglendülni, majd az utolsóról felugrani és elkapni a fél gyöngyszemet. Ha az megvan, le kell merülni a víz alá, és ott megtalálni a másik felét. Nem mindegy, melyik félgömböt hozzák ki, ugyanis szín szerint párosítva vannak. Ha sikerült a megfelelőt kihozni, össze kell rakni őket, és ez egy pont.

Talán kicsit morbidnak hangzik, de mivel a közepén levő színezés közepén van egy fekete pötty, és inkább tűnnek nekem szemgolyóknak, semmint gyöngynek.

Jokert kért: Görögország

Magyar játékosok: Susánszki János és Dr. Török Enikő

2. játék

A magyar fiújátékos rosszul értette a feladatot, és azt hitte, hogy elég csak a víz alól felhozni egy tetszőleges félgyöngyöt, ha azok össze vannak párosítva, akkor készen van. Többször magyarázta neki holland bíróhölgy, odament még a francia bíró is, és magyarázták, hogy egyezni kell a színeknek. És még véletlenül sem találta el, és mire megértette, majdnem vége lett a játéknak, egy jó gyöngy lett a végére.

Eredmény

2. játék eredménye

Ponttáblázat

2. játék pontjai

Jelenlegi állás

2. játék utáni állás

3. játék - portugál játék

Ana Do CarmoSárkánycsalád költöztetés. A lányjátékos sárkányjelmezben viszi át a tojásokat az egyik hegyről a másikra. Összesen hat tojást kell átvinnie, ebben két fiútársa irányítja. A lány ugyanis egy kötélen lóg, ezt fiúk tudják irányítani. Közben óriási füstfelhő keletkezik a játéktéren.

Ebben a játékban senki nem kért jokert.

Magyar játékosok: Eötvös Eszter, Cseke Zsolt és Sebestyén Máté

3. játék

Eredmény

3. játék eredménye

Ponttáblázat

3. játék pontjai

Jelenlegi állás

3. játék utáni állás

4. játék - szlovén játék

Eva LongykaVisszamegyünk az időben, amikor még nem volt elektromosság, így aztán az emberek fáklyákat gyújtottak, hogy világosság legyen. Fáklyákat fognak vinni a játékosok, egészen pontosan négyen. Ők két kört megtéve viszik át a fáklyákat a csúszda tetejéről, lecsúsznak, be a medencébe, átmenni a túlsó oldalra, itt fel kell mászni, és a helyére kell tenni a fáklyákat.

Jokert kért: Portugália

Magyar játékosok: Kovács Éva, Suhajda Katalin, Lupsán János és Susánszki János

Talán az egész Játék Határok Nélkül történetében ennek a játéknak van a legandalítóbb, mondhatni, hipnotikus hatású zenéje. Ez a Instinto Basico, a The Royal Viena Orchestra előadásában.

4. játék

Eredmény

4. játék eredménye

Ponttáblázat

4. játék pontjai

Jelenlegi állás

4. játék utáni állás

5. játék - Rómeók és Júlia

Maria Teresa Ruta IIIAz állandó játék. Két fiújátékosnak, a két Rómeónak egy nagy virágot kell felépíteni oly módon, hogy adott maga a virág, és a szárakat kell alátenni. A lutri a játékban, hogy a szárak nem egyenlő hosszúak, vannak 10 és vannak 60 centiméter hosszú szárak. Ezekkel kell építeni a virágot egészen az erkélyig, ahol ha Júlia eléri a virágot, akkor elveszi csak a virágot, beleülteti a cserépbe. A cserépben egy gomb van, az megnyomódik azáltal, hogy a virág belé kerül, ezzel egy kötélhátsó ereszkedik le, azon mászhat fel az egyik Rómeó Júliához, aki ott egy gombot nyom meg, és ezzel van vége a játéknak.

Az olasz műsorvezető telefonálást imitált, hogy nem ő a Júlia, de aztán megjelent a valódi olasz Júlia, aki jót nevet a jeleneten. Mellettük a magyar Júlia figyeli mosolyogva a jelenetet. A műsorvezető kezében pedig a tipikus '90-es évek-beli rádiótelefon van (akkor még így hívták a mobiltelefonokat).

Magyar játékosok: Cseke Zsolt, Sebestyén Máté (Rómeók) és Dr. Török Enikő (Júlia)

5. játék

Eredmény

5. játék eredménye

Ponttáblázat

5. játék pontjai

Jelenlegi állás

5. játék utáni állás

6. játék - svájci játék

Caterina RuggeriTalán a '90-es évek második felében megfigyelhető Hale-Bopp üstökös ihlette a következő játékot, űrpercek következnek. A játékosok egy rakétát hajtanak fel a pályáján, aminek el kell érnie egy bizonyos magasságig, ahol egy gomb van. Ha az megnyomódik, akkor a mellette lévő kis dobozkából kiesnek a kis csillagok, és azt kell a másik játékosnak összegyűjteni, és felragasztani a képre, a helyére. Három különböző gomb van egyre magasabban, addig kell eltaszajtani, és egy kis dobozkában 6 csillag van, így összesen 18 csillagot kell a képre felragasztani.

A főbíró a csapatokat valamiért 5-5 másodperc különbség indította. Logikus indokot nem igazán lehet rá mondani. Persze így is mindenkinek egyaránt 2-2 perc állt rendelkezésére a játékra.

Jokert kért: Franciaország.

Magyar játékosok: Eötvös Eszter és Lupsán János

6. játék

Eredmény

6. játék eredménye

Ponttáblázat

6. játék pontjai

Jelenlegi állás

6. játék utáni állás

7. játék - francia játék

Olivier MinneNagyobb rakétákkal folytatjuk a játékot, konkrétan maguknak a játékosoknak kell megépíteni az űrhajót. A játékosok egy kötélen lógnak, és így olyan, mintha az űrben építenék fel az űrhajót, ugyanis a súlytalanság állapotában vannak a játékosok. Hárman játsszák a játékot. Az űrhajó alapja adott, az űrhajós feladata, hogy a rakéta részeit egymásra tegye az alapon, amit a társa ad neki. A harmadik játékos pedig lengeti az űrhajóst.

Ebben a játékban senki nem kért jokert.

Magyar játékosok: Suhajda Katalin (űrhajós), Susánszki János és Kovács Éva (segítők)

A játék alatt Vangelis: Pulstar zenéje szólt.

7. játék

 

Eredmény

7. játék eredménye

Ponttáblázat

7. játék pontjai

Jelenlegi állás

7. játék utáni állás

8. játék - görög játék

Daphne BogotaEddig nem szerepeltek állatok a játékokban, és nem is létezhet egy Játék Határok Nélkül adás sem állatok nélkül. Mehemed nevű nézőknek jó hír, hogy tehenek a főszereplői a következő játéknak. Talán az egyik legképtelenebb, valóságtól leginkább elrugaszkodott játék következik, ugyanis az egyik tehén elkóborolt. Így a két gazda egy-egy csónakra száll, hogy eljusson a folyó végére, és visszahozza a tehenét. A másik tehén pedig elkíséri a gazdájukat. De meg van határozva, hogy a tehén hogy állhat a csónakban. A két hátsó lába kell az egyik csónakon lenni, az elülső lábak pedig a másik csónakon. És persze ha a gazdaság közelében folyó, akkor ott kidőlt fák képeznek akadályokat. Ezeket az akadályokat kell kikerülni, eljutni a medence túlsó partjára, ahol a másik tehén már várja a gazdáig. A másik tehénnek meg ellentétesen kell állni a a tehéntársával, tehát ahol az elülső lábak vannak, ott a felvett tehénnek a hátsó lábainak kell lenni, és fordítva. Lényegében a két tehén tartja össze a két csónakot. A tehenek lábain meg fapapucs van. Hogy tehenek mióta hordanak fapapucsot, ilyet botorság kérdeni a Játék Határok Nélkül szériájában.

Jokert kértek: Svájc, Magyarország és Hollandia

Magyar játékosok: Dr. Török Enikő és Eötvös Eszter (gazdák), Cseke Zsolt és Sebestyén Máté (tehenek)

8. játék

Eredmény

8. játék eredménye

Ponttáblázat

8. játék pontjai

Jelenlegi állás

8. játék utáni állás

9. játék - magyar játék

Borbás MáriaGulliver kalandos utazása során, miután elhagyta Liliputot, eljött ide a játékokra, hogy segítséget keressen magának, mielőtt elindul óriásországba. Talált is. Minden csapatból kiválasztott egy-egy fiút, akit megbízott azzal, hogy óriások óriásszekrényeit teljesen ürítsék ki. Az óriásszekrényben 6 tárgyat kell a törpéknek megtalálni: Kisautó, bohóc, labda, kismacska plüss, úszógumi és kispárna. Több fiók van természetesen, de ami még érdekesebb, hogy nem nyitható mindegyik fiók, és oldalt is vannak fiókok. Amiket megtalált a játékos, azokat egyesével fel kell tenni a szekrén tetejére, és ha megvan mind a hat tárgy, akkor neki is fel kell mászni a szekrény tetejére, és akkor van vége a játéknak.

Jokert kértek: Olaszország és Szlovénia.

Magyar játékos: Lupsán János

A játék alatt a James Bond filmek közül a Goldeneye egyik zenéje szólt, ami a film elején, az autós üldözésnél volt hallható.

9. játék

Eredmény

9. játék eredménye

Ponttáblázat

9. játék pontjai

Jelenlegi állás

9. játék utáni állás

Döntő játék

Maria Teresa Ruta IVEgy-egy lányjátékost raboltak el, és az árbochoz kötözték ki őket. Rabságukból két fiújátékos szabadítja ki, akik a kiindulási pontjukról beleugranak a medencébe, elúsznak a hajóhoz, oda felmásznak. Ott mentik ki a rabságban sínylődő lányt, de csak akkor kezdhetik kiszabadítani, ha mindkét játékos felért a hajóra. Sőt, csak akkor indulhat el a másik fiújátékos, ha az első felért a rableányhoz. Ha készen vannak, kiszabadult a lány, akkor hárman együtt úsznak vissza a kiindulási pontra, és ott megnyomják a gombot, akkor van vége a játéknak.

Külön poén volt, ahogy Dennis Pettiaux, a főbíró kicsit meglökte az olasz műsorvezetőt, mintha bele akarná lökni a vízbe.

Maria Teresa Ruta V

Magyar játékosok: Cseke Zsolt, Susánszki János és Kovács Éva

Eredmény

10. játék eredménye

Ponttáblázat

10. játék pontjai

VÉGEREDMÉNY

Végeredmény

Legeredményesebb játékos: Matea Kovacic (Szlovénia).

Az első három helyezett nagyon örült az eredményének, amit nagyon jó érzés volt látni.

A bejegyzés trackback címe:

https://jatekhatarok.blog.hu/api/trackback/id/tr5218322941

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása