Játék határok nélkül

Játék határok nélkül 1997 - 7. elődöntő

2018. augusztus 31. - supermario4ever

Helyszín: Budapest, Magyarország
Műsorvezetők: Borbás Mária és Gundel Takács Gábor

Borbás Mária és Gundel Takács Gábor

Részt vevő városok:
Svájc [CH] Lago Di Lugano (piros)
Franciaország [F] Orléans (világoskék)
Görögország [GR] Patra (sötétkék)
Magyarország [H] Érd (sárga)
Olaszország [I] Val Di Sole (fehér)
Hollandia [NL] Raalte (narancssárga)
Portugália [P] Felgueiras (zöld)
Szlovénia [SLO] Tržič (rózsaszín)

Csapatkapitány: Illés Ferenc
A szlovének csapatkapitánya Bojan Križaj, aki világbajnok ezüstérmes és olimpiai negyedik helyezett műlesikló volt.

TV-ben leadták: 1997. augusztus 24. vasárnap (TV1, 20 óra)
Házigazda: Portugália

Ana Do Carmo I

1. játék - portugál játék

Ana Do Carmo IIElszabadulnak az egerek a kamrából, és el is viszik a sajtot, hiába van lezárva. Aki igazán akarja a sajtot, az bizony megszerzi magának. Egy hálós csapdában van négy sajt, azt kell két játékosnak (egérnek) elhozni. Az egerek egy mókuskerékkel közlekednek, azzal kell eljutniuk a pálya végéig, ahol kiszállnak, ott egy fal van, annak a túlsó oldalára kell felakasztani a sajtot. Egyesével vihetnek át egy-egy sajtot, így két kört tesznek meg a játékosok.

Külön aranyos volt a falakon a különböző 1 dimenziós rajzok, ahol egér lovagol meg macskát, meg ilyen szövegek voltak, hogy "Fujjmiau" meg "Hüjemacs".

Jokert kért: Portugália

Magyar játékosok: Gönczi Borbála és Sermann Zsuzsa

1. játék

Eredmény

1. játék eredménye

Ponttáblázat

1. játék pontjai

Jelenlegi állás

1. játék utáni állás

2. játék - szlovén játék

Eva LongykaEgy igen népszerű állat, a koala a következő játék főszereplője. Kisdedeiket kell kimenteni a koala-apukáknak a nagy ausztrál árvíz idején. A játék tiszta fizikai erőt vesz igénybe. A fiújátékosok, ugyanis egy kötélen lógnak a végtagjaiknál fogva, és azon "csúszva" tudnak előre haladni a medence fölött. Közben kis szigetecskéken van három kis koalabébi egyesével, őket kell kimenteni. Természeseten plüss koalákról van szó, de ezek kimentése is külön fizikai munka, hiszen le kell nyúlni értük az egyik karjukkal. Akinek leesik a lába, annak gyakorlatilag vége a játéknak, mert karral függeszkedve nagyon nehéz úgy felemelkedni, hogy a két lábat fel kell emelni.

Jokert kértek: Görögország és Olaszország

2. játék

Eredmény

2. játék eredménye

Ponttáblázat

2. játék pontjai

Jelenlegi állás

2. játék utáni állás

3. játék - svájci játék

Caterina RuggeriHabár 1997 nyarán vélhetően sok dolguk nem volt a tűzoltóknak, mert ez volt az akkori idők leghidegebb nyara. Így vélhetően nem kellett erdőtüzekhez járniuk. És mivel több szabadidejük volt, még arra is maradt kapacitásuk, hogy egy játék erejéig részt vegyenek a Játék Határok Nélkül sorozatban Tűzoltókká avanzsáltak ugyanis a játékosok. Egy lány fekszik egy nagy matracon, amit öt játékos próbál a magasba emelni, a cél ugyanis a mennyezeten levő tárgyakat leemelje a lány, és biztonságba helyezze őket. Hat tárgy van a mennyezeten, nevezetesen fazék, könyv, ládikó, cserép, váza és egy kis vödör.

Jokert kértek: Svájc és Magyarország

Magyar játékosok: Monfera Katalin (menti a tárgyakat), Bán Beatrix, Csáki László, Szénászi Zsolt, Csáki Ferenc és Dujmó Krisztián.

3. játék

Eredmény

3. játék eredménye

Ponttáblázat

3. játék pontjai

Jelenlegi állás

3. játék utáni állás

4. játék - francia játék

Olivier MinneToronyépítő játék. Bábel tornyának szomorú története után az ember kétszer is meggondolja, hogy építsen-e tornyot. De most tornyot kell építeni. Az érdekesség az, hogy most nem az a lényeg, hogy minél több darabból álljon, hanem, hogy minél magasabb legyen. A tornyok pedig téglatest alakúak, így lehet magasságra építeni. De érdemes először fektetni, hogy aztán biztos alapokon álljanak a magasabb téglák. Ami a nehézség, hogy az egyik játékos kötélen lóg, és ő teszi a helyére a téglákat. A másik kettő meg fel-le húzza őt annak függvényében, hogy tégláért megy fel, vagy a magasban építkezik. Csak az egyik játékos építhet, a másik két játékos csak adhatja neki a téglákat, de nem segíthet az építkezésben.

Magyar játékosok: Gönczi Borbála (ő lóg a kötélen), Sermann Zsuzsa és Csáki László

4. játék

Eredmény

4. játék eredménye

Ponttáblázat

4. játék pontjai

Jelenlegi állás

4. játék utáni állás

5. játék - Rómeók és Júlia

Ana Do Carmo IIIAz állandó játék. Két fiújátékosnak, a két Rómeónak egy nagy virágot kell felépíteni oly módon, hogy adott maga a virág, és a szárakat kell alátenni. A lutri a játékban, hogy a szárak nem egyenlő hosszúak, vannak 10 és vannak 60 centiméter hosszú szárak. Ezekkel kell építeni a virágot egészen az erkélyig, ahol ha Júlia eléri a virágot, akkor elveszi csak a virágot, beleülteti a cserépbe. A cserépben egy gomb van, az megnyomódik azáltal, hogy a virág belé kerül, ezzel egy kötélhátsó ereszkedik le, azon mászhat fel az egyik Rómeó Júliához, aki ott egy gombot nyom meg, és ezzel van vége a játéknak.

Magyar játékosok: Szénási Zsolt, Csáki Ferenc (Rómeók) és Bán Beatrix (Júlia)

5. játék

Eredmény

5. játék eredménye

Ponttáblázat

5. játék pontjai

Jelenlegi állás

5. játék utáni állás

6. játék - görög játék

Kostas SgonstosAz eddigi játékok során is sokféle állat volt, most hangyák versenye következik. Gigantikus méretű hangyák viszik valaki a kis lárváikat. A hangyákat két játékos alkotja, méghozzá úgy, hogy a hangya feje a játékosoknak háttal van, tehát hátrafele kell tolatni a játékosoknak, és hátrafele tolatva kell a lábukkal vinni a kis lárvákat.

A görögöket és a szlovéneket megbüntették, mert rugdosták a lárvát, nem a lábukkal vitték hátra.

Magyar játékosok: Monfera Katalin és Dujmó Krisztián

6. játék

Eredmény

6. játék eredménye

Ponttáblázat

6. játék pontjai

Jelenlegi állás

6. játék utáni állás

7. játék - magyar játék

Borbás MáriaAzt mondják, ha egy lány piros almát ad egy fiúnak, az azt jelzi, hogy felkínálja a szerelmét neki. De mit jelenthet az, ha a fiú almával dobálja a lányt? Talán a túlzottan heves érzelmeit akarja így kifejezni? Vagy épp az ellenkezőjét? Nem tudjuk. Játékosaink ugyanis most almát fognak dobálni a fára, amit a lány képez. A lányjátékos teste a fa törzse, a fején tart egy zöld gömböt, ez a fa lombkoronája, erre kell a fiúknak rádobni az almát. Az alma egy teniszlabda, és a fák lombjain kis tapadókorongok vannak elhelyezve, azokon marad meg a labda. Így lehet minél több pontot gyűjteni. További nehezíték, hogy a fiúk egy hosszú gumikötélhez vannak kötve, így külön kihívás egyáltalán az almákat elérni. A lányoknak meg érdemes tartani a falombot, különben bonsai lesz a fából, amire még nehezebb almát célozni.

Magyar játékosok: Csáki László és Sermann Zsuzsa

7. játék

Eredmény

7. játék eredménye

Ponttáblázat

7. játék pontjai

Jelenlegi állás

7. játék utáni állás

7. játék - olasz játék

Maria Teresa RutaÖltözködni kell a következő játékban, méghozzá hintázva. Hárman játszanak, ketten ülnek a hintán, a fiú- és egy lányjátékos. A fiújátékoson lányruha van, a lányjátékoson meg fiú, és az a feladat, hogy le kell vetni az ellenkező nem ruháját, átadni a társnak, és felvenni a megfelelőt. A harmadik játékos meg löki a vetkőző-öltözködő játékosokat, hiszen azért lássuk be: Hintán öltözködni is külön kihívás, hát, ha még meg is kell lökni magukat. Három-három ruhadarabot kell egyesével átadni egymásnak a játékosoknak. Rendesen fel kell öltözni, és akkor van vége a játéknak, ha fel is állnak a hintán a játékosok.

Jokert kért: Hollandia

Magyar játékosok: Gönczi Borbála, Szénási Zsolt (öltözkodnek) és Csáki Ferenc (segít nekik)

8. játék

Eredmény

8. játék eredménye

Ponttáblázat

8. játék pontjai

Jelenlegi állás

8. játék utáni állás

9. játék - holland játék

Jack Van GelderHollandiának nagy hagyománya az italokban. Ott vannak a hírek holland sörök, meg a likőrök. Borban ugyan nem túl erősek, de most boros játék következik. Adott egy hatalmas hordó, melyen három lyuk van, azokból folyik a víz. A játékosok feladata pedig, hogy dugóhúzóként eltömítsék a lyukakat. Három lyuk van, három játékosnak kell egy-egy lyukat betömíteni. Kötélen mászva tudják elérni a lyukakat a játékosok.

Jokert kértek: Franciaország és Szlovénia

Magyar játékosok: Bán Beatrix, Csáki László és Dujmó Krisztián

9. játék

Eredmény

9. játék eredménye

Ponttáblázat

9. játék pontjai

Jelenlegi állás

9. játék utáni állás

Döntő játék

Ana Do Carmo IVEgy-egy lányjátékost raboltak el, és az árbochoz kötözték ki őket. Rabságukból két fiújátékos szabadítja ki, akik a kiindulási pontjukról beleugranak a medencébe, elúsznak a hajóhoz, oda felmásznak. Ott mentik ki a rabságban sínylődő lányt, de csak akkor kezdhetik kiszabadítani, ha mindkét játékos felért a hajóra. Sőt, csak akkor indulhat el a másik fiújátékos, ha az első felért a rableányhoz. Ha készen vannak, kiszabadult a lány, akkor hárman együtt úsznak vissza a kiindulási pontra, és ott megnyomják a gombot, akkor van vége a játéknak.

Magyar játékosok: Monfera Katalin (rab), Szénási Zsolt és Serman Zsuzsa (szabadítók)

10. játék

Eredmény

10. játék eredménye

Ponttáblázat

10. játék pontjai

VÉGEREDMÉNY

Végeredmény

Legeredményesebb játékos: Monfera Katalin (Magyarország)

A bejegyzés trackback címe:

https://jatekhatarok.blog.hu/api/trackback/id/tr7618322971

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása