Helyszín: Budapest, Magyarország
Műsorvezetők: Borbás Mária és Gundel Takács Gábor
Részt vevő városok:
Svájc [CH] Faido (piros)
Franciaország [F] Avignon (világoskék)
Görögország [GR] Leros (sötétkék)
Magyarország [H] Szarvas (sárga)
Olaszország [I] Courmayeur (fehér)
Hollandia [NL] Heerlen (narancssárga)
Portugália [P] Bragança (zöld)
Szlovénia [SLO] Briše (rószaszín)
Csapatkapitány: Nyerges Attila
TV-ben leadták: 1997. augusztus 17. vasárnap (TV1, 20 óra)
Házigazda: Hollandia
1. játék - holland játék
Hengerjárással kezdünk, a játékosoknak egy akadálypályán kell végigmenni, ami először emelkedik, majd a pályán van két libikóka-szerűség, amin ha átmegy a játékos, eldől a másik irányba, aztán a végére lejt a pálya, és a végén fel kell állítani a hengert és ráállni. Egy fiú és egy lány játssza a játékot, és egymás után kell végigmenniük.
Jokert kértek: Svájc és Olaszország
Gundel Takács Gábor tévedésből három csapatot mondott, akik jokereznek, és hogy megakadt a felsorolásban, vélhetően észrevette, hogy hibázott, de nem javította ki magát, hanem hozzátette, hogy a görögök is jokereznek.
Magyar játékosok: Szarvák Beáta és Nyerges Miklós
Eredmény
Ponttáblázat
Jelenlegi állás
2. játék - portugál játék
Szerencsére Ausztrália nem vesz részt a játékokban, mert mint krokodil-nép, behozhatatlan előnyre tennének szert. Krokodilvadászat a második játék ugyanis. A medencében minden csapatnak négy-négy krokodilja van, ezeket kell a fiú- és a lányjátékosnak kell kiúszni értük, majd vissza egy speciális vízijárműre, amit egy propeller hajt. Mielőtt elindulnak, mindkét játékosnak van egy safari sisakja, azt fel kell venni, és csak utána lehet elindulni. A vízi járműn van egy kis kallantyú, azt tekerni kell, azzal el kell menni a medence túlsó végére, ott kiakasztani a rúdra a négy krokodilt és akkor van vége a játéknak.
Jokert kértek: Franciaország és Hollandia
Magyar játékosok: Liska Zlatica és Fruska Mihály Attila
Eredmény
Ponttáblázat
Jelenlegi állás
A franciák újra játszhatták a játékot, ugyanis kiderült, hogy önhibájukon kívül voltak lassúak. A propeller ugyanis beakadt a rácsba, ezért volt lassú a járművük. Denis, a főbíró ezt megvizsgálta, jóváhagyta, így a franciák kaptak egy második lehetőséget. Ott már rendben ment minden.
Javított eredmény
Javított ponttáblázat
Javított jelenlegi állás
3. játék - szlovén játék
Vannak, akik szeretik a méheket, mert a méz jut róluk eszébe. Viszont vannak, akik nem, mert a csípésre asszociálnak. Játékosaink kizárólag virágokra szállnak, és léggömböket szúrnak, igaz, mézet nem adnak cserébe. Egy lányjátékos a méh, aki egy kötélen lengedez, a fiújátékosnak - mint méhésznek - pedig feladata, hogy a virágokat a léggömbbel a közepén eltolják egészen addig, amíg a méh van, ő pedig ott kilyukasztja a léggömböt. Minden csapatnak 6 léggömbje van.
Magyar játékosok: Balczó Edit (méh) és Bakula Pál (méhész)
Eredmény
Ponttáblázat
Jelenlegi állás
4. játék - svájci játék
Bizonyos értelemben bábeli tornyot építenek a játékosok, mert bár a 8 ország csapata 7 különböző nyelvet beszél (olaszok és svájciak az olaszt), sokszor még azonos nyelvet beszélők sem értik meg egymást. De most tornyot fognak építeni a játékosok. Egy nagy kockán állnak a játékosok, melyekben négy kisebb van. Ezeket kell egyesével a két fiújátékosnak kiemelni, és a rendelkezésükre álló rudakkal a lányjátékos rögzíti a kisebb kockákat. Ha végeznek, négyemeletes lesz az építmény és a tetejére fel kell állni a lányjátékosnak, és a zászlót a magasban tartja, akkor van vége a játéknak.
Jokert kért: Magyarország és Portugália
Magyar játékosok: Mihalecz Márta, Trenyik Zoltán és Nyerges Miklós
Eredmény
Ponttáblázat
Jelenlegi állás
5. játék - Rómeók és Júlia
Az állandó játék. Két fiújátékosnak, a két Rómeónak egy nagy virágot kell felépíteni oly módon, hogy adott maga a virág, és a szárakat kell alátenni. A lutri a játékban, hogy a szárak nem egyenlő hosszúak, vannak 10 és vannak 60 centiméter hosszú szárak. Ezekkel kell építeni a virágot egészen az erkélyig, ahol ha Júlia eléri a virágot, akkor elveszi csak a virágot, beleülteti a cserépbe. A cserépben egy gomb van, az megnyomódik azáltal, hogy a virág belé kerül, ezzel egy kötélhátsó ereszkedik le, azon mászhat fel az egyik Rómeó Júliához, aki ott egy gombot nyom meg, és ezzel van vége a játéknak.
Magyar játékosok: Szarvák Beáta, Fruska Mihály Attila és Bakula Pál
A hollandok és a portugálok újra játszhatták a játékot. A hollandok azért, mert Babis, a görög bíró tévedésből állította meg az egyik fiújátékost. Azt csinálta ugyanis, hogy mielőtt vett volna egy virágszál-darabkát, felnyújtotta Júliának a virágot, de az nem érte el, és a fiújátékos ezután vett még egy szárdarabkát, és ezután is felnyújtotta a játékosnak. A görög bíró meg azt hitte, hogy már az első próbálkozása előtt is felnyújtotta a virágot, ezért visszarendelte őt. Kiderült, hogy semmi rosszat nem csinált, és így újra játszhatták. A portugálok meg a lány hiába ültette a virágot a cserépbe, nem indult meg a kötélhátsó, amely által felmászhat hozzá a szerencsés Rómeó. Ezt is megvizsgálták a bírók, és kiderült, hogy most tényleg a szerkezetben volt a baj, ezért a portugálok kaptak egy második lehetőséget.
Eredmény
Ponttáblázat
Jelenlegi állás
6. játék - francia játék
Itt a forró nyár (bár elmondások szerint 1997 nyara meglehetősen hűvös volt Magyarországon), mi lehet jobb egy nagy fagylaltkehelynél? Főleg, ha a játékosok ezt maguk csinálják, méghozzá látványosan. A játékhoz némi akrobatikus tudás szükségeltetik, ugyanis hintázva kell a fagylaltot elkészíteni. Fiúk egymással szemben hintáznak, a lányjátékos pedig a földről a kehelytől távolabb lévő fiújátékosnak a nagy gömböt, az átadja a másik fiújátékosnak, ő pedig begurítja a kehelybe.
Jokert kért: Szlovénia
Magyar játékosok: Balczó Edit, Liska Zlatica, Nyerges Miklós és Trenyik Zoltán
Eredmény
Ponttáblázat
Jelenlegi állás
7. játék - görög játék
Ezúttal nem Daphne mutatja be a görög játékot, hanem Kostas. El tudnak önök képzelni egy jó játékot embléma vagy logo nélkül? Ezért van a Játék határok nélkül sorozatnak is, melynek egy része ott áll a medence közepén. A játékosoknak kell befejezni. Egészen pontosan a betűket kell egyesével rátenni a logóra, valamint a joker-sapkát. Hogy a játékosok a víz felszínén maradjanak, rendelkezésükre áll egy speciális holland vízen járó papuccsal, ezzel tudnak a víz felszínén maradni. Járni inkább a kezükkel, vagy a betűkkel tudnak, amit visznek magukkal.
Jokert kért: Görögország
Magyar játékosok: Szarvák Beáta, Fruska Mihály Attila (ők viszik a betűket) és Mihalecz Márta (segít a társainak)
Eredmény
Ponttáblázat
Jelenlegi állás
8. játék - magyar játék
Általában az élet legfontosabb problémáit nem lehet pénzzel megoldani. De ez itt játék, tehát itt minden másképp van. Megijedni nem kell, bunda nincs. Csak játékosaink álltak be bankrablónak. A feladat pedig kilopni a trezorból a pénzeszsákokat úgy, hogy a trezor a libikóka egyik végében van, a láda, amibe meg gyűjteni kell, a másik végébe. 20 db pénzeszsák van, egyenként 5 kg nemesfém van. Ahogy viszik át, úgy megy át a libikóka súlya a túlsó végére, így könnyebb lesz elérni a riasztó fölött levő kulcsot, így ha azt leveszik, akkor hatástalanítják a riasztót, és büntetlenül leléphetnek a pénzzel a játékosaink.
Magyar játékosok: Liska Zlatica és Bakula Pál
Eredmény
Ponttáblázat
Jelenlegi állás
9. játék - olasz játék
A szerelem nem ismer határokat, erről talán leginkább az olaszok tudnának mesélni. A játékosok is szerelmesként mindenre képesek, akár még bekötött kézzel is. Őket nem akadályozza meg az összekötözött kéz, még akkor is leszedik a fákról a szíveket, és kiakasztják az ajtófélfára, hogy megmutassák, mennyire szeretik egymást. Trambulinon ugrálnak a játékosok, hogy elérjék a szíveket. Ha elértek egyet, azzal az ajtóhoz kell futni, és felakasztani az ajtó fölé. Összesen hat léggömb van.
Magyar játékosok: Balczó Edit és Trenyik Zoltán
Eredmény
Ponttáblázat
Jelenlegi állás
10. játék
Egy-egy lányjátékost raboltak el, és az árbochoz kötözték ki őket. Rabságukból két fiújátékos szabadítja ki, akik a kiindulási pontjukról beleugranak a medencébe, elúsznak a hajóhoz, oda felmásznak. Ott mentik ki a rabságban sínylődő lányt, de csak akkor kezdhetik kiszabadítani, ha mindkét játékos felért a hajóra. Sőt, csak akkor indulhat el a másik fiújátékos, ha az első felért a rableányhoz. Ha készen vannak, kiszabadult a lány, akkor hárman együtt úsznak vissza a kiindulási pontra, és ott megnyomják a gombot, akkor van vége a játéknak.
Annyi változtatást eszközöltek az elmúlt elődöntőkhöz képest, hogy mostantól nem két fiú szabadítja ki a rableányt, hanem egy fiú és egy lány.
Magyar játékosok: Mihalecz Márta (rab), Szarvák Beáta és Nyerges Miklós
Eredmény
Ponttáblázat
VÉGEREDMÉNY
Legeredményesebb játékos: Monik Josten (Hollandia)