Játék határok nélkül

Játék határok nélkül 1996 - 1. elődöntő

2018. július 07. - supermario4ever

Házigazda: Olaszország
Helyszín: Stupinigi vadászkastély kertje
Műsorvezetők: Márton Csaba és Farkas Beatrix

Magyar műsorvezetők

Részt vevő városok: Svájc [CH] Genestrerio (piros)
Görögország [GR] Zakynthos (Sötétkék)
Magyarország [H] Hajdúszoboszló (sárga)
Olaszország [I] Sulmona (fehér)
Portugália [P] Amadora (zöld)
Szlovénia [Slo] Novo Mesto (rózsaszín)

Adásba ment: 1996. július 14.

A magyar csapatkapitány: Varga Imre

Az 1996-os játékokat a játéksorozat két korábbi főbírója: David Vine és Stuart Hall nyitották meg. Közöttük Ettore Andenna, az olasz műsorvezető.

Megnyitó

1. játék - Együttműködési játék

Ez egy állandó játék, mely mindegyik elődöntőben szerepel. A kincs a sárkány barlangjában játék. Ebben a játékban két ország egy-egy játékosa dolgozik össze, fel kell mászniuk a meredek és vizes rámpán egy kötél segítségével, majd fent betörni barlangot védő hungarocel lemezt, leugrani, kihozni a kincsesládát kimászni a barlangból, és visszatérni a kiindulási helyre. Minden ország kétszer játssza a játékot, az együtt elért eredmények pedig egyénileg összeadódnak, és így születik meg az eredmény.

Érdekesség, hogy a zene, ami a játék alatt szól Jean Michael Jarre: Oxygene IV című szerzeménye.

Az első forduló magyar játékosa Tompos Lóránt, aki egy portugál lánnyal, nevezetesen Laurentinával játszik.
A második forduló magyar játékosa Erzsei Judit, aki egy svájci fiúval, Ivan Bellunival játszik.

1. játék

Csoportos eredmény

1. játék csoportos eredménye

Ebből az egyéni eredmény

1. játék egyéni eredménye

Ponttáblázat

1. játék pontjai

Jelenlegi állás

1. játék utáni állás

2. játék - magyar játék

Magyarországot többször próbára tette az árvíz. Az egyik legpusztítóbb az 1839-es pesti árvíz. A mentést tovább nehezítette, hogy jeges ár érte a fővárost. A játékkal az akkori hősnek, báró Wesselényi Miklósnak állítanak emléket.

A játék a medencében játszódik, egy háznak szinte csak a teteje látszik ki. A férfi játékos a csónakkal evez a házhoz, onnan a lányjátékos ad ki négy tárgyat: Bőröndöt, ládát, hordót és babaágyat. Ezeket kell a csónakon úgy elhelyezni, hogy a két játékos is elférjen, és mindennel együtt visszatérni a kiindulási pontra.

A játékban senki nem kért jokert.

Magyar játékosok: Uhrin Attila és Jóna Katalin

A játék alatt Vittorio Monti: Csárdás című műve volt hallható.

2. játék

Eredmény

2. játék eredménye

Ponttáblázat

2. játék pontjai

Jelenlegi állás

2. játék utáni állás

3. játék - görög játék

Az Olimpia az ókor egyik legnépszerűbb eseménye volt. A küzdelem egy olajfaágért zajlott. Már az ókorban is az Olimpia egyik fő célja volt a rivalizálása, a testvériség, a népek békés egymás mellett élése.

A játékosok az Olimpia öt karikáját alakítják ki. Öt felfújható gumiból készült kis hengerrel kell ezt kialakítani úgy, hogy három van alul, kettő van felül (lényegében fejjel lefele képezni az Olimpiai öt karikát, csak így lehetett játszani). A két sor között pedig habszivacsot tesznek a játékosok, hogy ne csússzanak el egymáson a hengerek. Legalább egy játékosnak kell vinni a hengereket, és akkor van vége a játéknak, ha nemcsak felállították az öt karikát, hanem bennük is van egy-egy játékos.

Jokert kért: Olaszország

Magyar játékosok: Erzsei Judit, Resán Tímea, Keserű Éva, Tompos Lóránt, Bijás István, Váradi Jenő

A játék alatt a Mikis Theodorakis: Zorba című műve szólt.

3. játék

Eredmény

3. játék eredménye

Ponttáblázat

3. játék pontjai

Jelenlegi állás

3. játék utáni állás

Fonaljáték #1

1996-ban is volt fonaljáték, melyet idén is párosával rendeztek meg. Az első elődöntő fonaljátékának lényege, hogy egy fiújátékos a lovon ülve igyekszik a dárdájával minél több karikát elkapni, amit a lány dob neki. A lány egy emelvényen ül, ami folyamatosan emelkedik. Elsőként a magyarok és a görögök játszották a fonaljátékot.

Magyar játékosok: Uhrin Attila és Jóna Katalin

A Gioacchio Rossini: Tell Vilmos Nyitány című műve szól.

Fonaljáték #1

4. játék - portugál játék

Képzőművészet jelenik meg a következő játékban. Egy portugál író: Fernando Pessoa egy festővel Armando Negreiros-szal festette meg portréját.

Egy kirakós játék következik, a portrét kell kirakni a játékosoknak. Természetesen a kirakósok óriásiak, a lányjátékosnak kell kötélen lógva a megfelelő helyre illeszteni a puzzle darabot, amit társa ad neki. Két fiújátékos irányítja a levegőben. Összesen 12 darabkát kell a helyére tenni.

Jokert kértek: Svájc és Potugália

Magyar játékosok: Bijás István, Váradi Jenő és Keserű Éva

4. játék

Eredmény

4. játék eredménye

Ponttáblázat

4. játék pontjai

Jelenlegi állás

4. játék utáni állás

5. játék - olasz játék

Az olaszok az űrszennyezésre kívánják felhívni a figyelmet a játékukkal. Régen csak a tudományos fantasztikus művekben írtak az űrszennyezésről, ez 1996-ra aktuálissá vált.

Egy fiú és egy lányjátékos játszik, a fiú (űrhajós) egy szkafanderben a magasban tart egy hálót, ahova a lánynak (földönkívüli) kell a léggömböket juttatnia. A léggömbök útját szélgépek segítik, de a fiúk is tudják a hálót irányítani.

Jokert kért: Szlovénia

Magyar játékosok: Resán Tímea és Tompos Lóránt

5. játék

Eredmény

5. játék eredménye

Ponttáblázat

5. játék pontjai

Jelenlegi állás

5. játék utáni állás

Fonaljáték #2

Másodjára a portugálok és az olaszok játszották a fonaljátékot.

Fonaljáték #2

6. játék - svájci játék

A játékosok fiatalok és biztosan szerelmesek. A svájciak egy olyan játékot találtak ki, mellyel a biztonságos szerelemre hívják fel a figyelmet.

Egy fiú és egy lányjátékos játssza a játékot, a csuklójuknál össze vannak kötve. A játékosoknak a medencén ingatag pallókon kell átjutniuk a túlsó végére, elhozni onnan a szívecskét a kiindulási pontjukra. Két szív van mindegyik csapatnak. Nehezítés, hogy az egy fordulóban részt vevő játékosok a palló ingattatásával akadályozzák egymást.

Ebben a játékban nem kért senki jokert.

Magyar játékosok: Uhrin Attila és Erzsei Judit

6. játék

Eredmény

6. játék eredménye

Ponttáblázat

6. játék pontjai

Jelenlegi állás

6. játék utáni állás

7. játék - szlovén játék

A mortadella ugyan nem szlovén étel, de az ehhez kapcsolódó rekord Szlovéniához köthető. A világ legnagyobb mortadelláját ugyanis a szlovének készítették el.

A játékosok egy óriási mortadellát fognak összehozni. Először a különböző szeleteket rakják rá a nagy fehér hengerekre, melyek a zsírdarabkákat képezik. Ha ez megvan, rákötik hálót, erre ráteszik az eredetiséget igazoló emblémát, és a végén ráfektetik egy emelvényre.

Jokert kértek: Görögország és Magyarország

Magyar játékosok: Bijás István, Tompos Lóránt... a többi játékos nevét nem ismertette Márton Csaba.

7. játék

Eredmény

7. játék eredménye

Ponttáblázat

7. játék pontjai

Jelenlegi állás

7. játék utáni állás

Fonaljáték #3

Harmadjára Svájc és Szlovénia játszották a fonaljátékot.

Fonaljáték #3

A fonaljáték eredménye

Fonaljáték eredménye

Ponttáblázat

Fonaljáték pontjai

Jelenlegi állás

Fonaljáték utáni állás

8. játék - Handicap játék

Ez a játék is mindegyik játékban benne volt 1996-ban. A játék a medencében játszódik, a lányok a Stupinigi vadászkastély kicsinyített másának erkélyén vannak, a két fiújátékos közül az egyik alulról kötéldarabkákat dobál fel neki. A másik meg a víz alatt keresi a köteleket, adja oda társának. A lány ezekből a darabokból egy kötelet készít, ha az leér a kastély aljáig, akkor leereszti a lány, és az egyik fiú felmászhat hozzá. Ha felért, felül meghúz egy kapcsolót, és a kastély tetején levő szarvasból kis tűzijáték jelzi a játék végét.

Ezzel a handicap játékkal akartak újabb esélyt adni azoknak a játékosoknak, akik gyengébben játszottak. A játékosokat ugyanis 3 másodperces időkülönbséggel indítják, először az utolsó helyen álló játékosokat indítják, majd az 5. helyen lévőt, és így tovább, végül az 1. helyen álló csapat indulhat.

Magyar játékosok: Uhrin Attila, Váradi Jenő és Resán Tímea

8. játék

Eredmény

8. játék eredménye

Ponttáblázat

8. játék pontjai

Jelenlegi állás

8. játék utáni állás

Döntő játék

A döntő játék is mindig azonos az 1996-os évben. Öt játékos vesz részt, először a fiújátékos kioszt három hangszert a mellette ülő három játékosnak, továbbadja egyik a másiknak. Ha mindhármójukhoz eljut egy-egy hangszer, a fiújátékos, aki kiosztotta azokat, elfut a végén levő bábhoz, melyben egy lányjátékos van. A báb előtt egy henger van, erre ráállva a lábával tudja a fiújátékos hajtani, és miközben visszamegy a kiindulási helyére, összegyűjti a szétosztott hangszereket. Ha visszaért, leugrik, és visszaszalad oda, ahonnan a bábbal elindult, mert ott van a gomb, amit meg kell nyomni, azzal van vége a játéknak.

Magyar játékosok: Bijás István (osztotta a hangszereket, és jár a hengeren), Tompos Lóránt, Erzsei Judit, Jóna Katalin (náluk vannak a hangszerek), Keserű Éva (Bábuban ül)

9. játék

Eredmény

9. játék eredménye

Ponttáblázat

9. játék pontjai

Végeredmény

Végeredmény

A bejegyzés trackback címe:

https://jatekhatarok.blog.hu/api/trackback/id/tr6818322909

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása