Játék határok nélkül

Játék határok nélkül 1996 - 2. elődöntő

2018. július 19. - supermario4ever

Házigazda: Olaszország
Helyszín: Stupinigi vadászkastély kertje

Műsorvezető: Farkas Beatrix
Szakkommentátor: Gundel Takács Gábor

Farkas Beatrix

Részt vevő városok:
Svájc [CH] Losone (piros)
Görögország [GR] Kilkis (kék)
Magyarország [H] Eger (sárga)
Olaszország [I] Tolentino (fehér)
Portugália [P] Moura (zöld)
Szlovénia [Slo] Kranjska Gora (rózsaszín)

Csapatkapitány: Csányi Barbabás

Magyar csapatkapitány

A 6 ország csapatának játékosai együtt kialakították a Játék határok nélkül emblémáját.

Játékos Játék határok nélkül logo

Adásba ment: 1996. július 21. vasárnap 19:40 TV2

1. játék - Együttműködési játék

Ugyanaz, mint az első elődöntőben, kincs a sárkány barlangjában. Ebben a játékban két ország egy-egy játékosa dolgozik össze, fel kell mászniuk a meredek és vizes rámpán egy kötél segítségével, majd fent betörni barlangot védő hungarocel lemezt, leugrani, kihozni a kincsesládát kimászni a barlangból, és visszatérni a kiindulási helyre. Minden ország kétszer játssza a játékot, az együtt elért eredmények pedig egyénileg összeadódnak, és így születik meg az eredmény.

Az első forduló magyar játékosa Németh Andrea, aki egy svájci fiúval, nevezetesen Andreas Cibetti-vel játszik.
A második forduló magyar játékosa Szombathy Kálmán, aki egy portugál lánnyal van együtt. Nevét nem tudtuk meg.

1. játék

Csoportos eredmény

1. játék csoportos eredménye

Egyéni eredmény

1. játék egyéni eredménye

Ponttáblázat

1. játék pontjai

Jelenlegi állás

  1. Eger [H] 6 pont
  2. Moura [P] 5 pont
  3. Losone [CH] 4 pont
  4. Kranjska Gora (Slo) 3 pont
  5. Tolentino (I) 2 pont
  6. Kilkis (GR) 1 pont

Az első játék után nem mutattak eredménytáblát.

2. játék - olasz játék

Egy cselédlánynak Aldának állít emléket, aki hogy megszabaduljon földesura rabságából, leugrott a várkastély tornyából. Az ugrást csodával határos módon túlélte. Ő azt hitte, tud repülni. De második próbálkozásába belehalt.

A játékot egy-egy fiújáték játssza, akik egy sast képezve repülnek fel a magasba. Ez a sas felszáll, majd ha elég magasra ér, akkor elindul vízszintes irányba, és akkor van vége a játéknak. A sasra a játékosok ki vannak biztosítva, így nem érheti őket baleset. Egy mechanikus szerkezet hajtja a sast, szárnycsapásokkal jutnak egyre magasabbra.

Eredetileg 2 fordulós lett volna a játék, de a 3. sas meghibásodott így 3 fordulós lett.

Jokert kértek: Portugália és Szlovénia

Magyar játékos: Herpai Imre

2. játék

Eredmény

2. játék eredménye

Ponttáblázat

2. játék pontjai

Jelenlegi állás

2. játék utáni állás

3. játék - portugál játék

Ma este egy portugál Guinness rekordot játszunk el. Egy portugál pincér szolgálta fel a legtöbb sört a legrövidebb idő alatt.

A játékosoknak sört kell felszolgálni a vendégnek. A játék a medencében zajlik, adott egy óriási hordó, abba kell az egyik játékosnak beleugrani, ő meríti a másik két játékosnak a vizet abba a kancsóba, melyet ők adnak neki. Aztán kiadja a kancsó vizet, a két játékosnak pedig az ingatag hordókon átlépkedve eljutni a vendéghez, és a vendég szájába önteni a sört.

Jokert kért: Olaszország

Magyar játékosok: Kalmár Ferenc, Béres-Deák Barbara és Alakszainé Deák Edina

3. játék

Eredmény

3. játék eredménye

Ponttáblázat

3. játék pontjai

Jelenlegi állás

3. játék utáni állás

Fonaljáték #1

Egy nagyon érdekes játékot játszanak a csapatok, egy 7×6-os négyráccsal ellátott térkép van a falon, ezt kell a fiújátékosnak kék festékkel befesteni. A lányjátékos a TV mögül ugyanazon a térképen mást lát, konkrétan látja, hogy hol van a kincs, melyik kis rácsban. Ez egy '90-es években elterjedt televíziós trükknek köszönhető, melyet Bluebox technikának hívnak. Ahol a lány zsákot lát, ott szól a fiúnak, és ott veri szét egy kalapáccsal a hungarocel lemezt, és kiveszi a zsákot. Négy zsák van mindenkinél elrejtve.

Először az olaszok és a portugálok játszották a a fonaljátékot.

fonaljáték #1

4. játék - görög játék

Egy ismert mese elevenedik meg a görög játékban. Egy paraszt sárgarépával ösztönzi csacsiját gyorsabb járásra.

A játékosok egy körplatformon vannak, annak belsejében jár körbe-körbe a szamár, melyet a lányjátékos ül meg. A külső részén két ellenfél játékos répának öltözve jár szintén körbe, de máshol van, mint a szamár. A feladat az, hogy a szamarak utolérjék a répákat, azt a hajtó leszüretelje. Mindig a szamarat és a hajtót értékelik, tehát az nyer, aki a leghamarabb leszüreteli a két répát.

Magyar játékosok: Takács Ágnes (hajtó), Béres-Deák Barbara és Németh Andrea (szamarak), svájci répákat szüretelnek.
Szombathy Kálmán és Zakar Csaba (Répák), portugál hajtók próbálták utolérni őket.

4. játék

Eredmény

4. játék eredménye

Ponttáblázat

4. játék pontjai

4. játék utáni állás

5. játék - svájci játék

A svájciak a négy elem közül a vizet választották. A játék a víz tiszta energiaként való felhasználhatóságra hívja fel a figyelmet.

A játékosok egy nagy csőúton mennek végig belül, ha kiérnek, a fiújátékos egy mókuskerékszerűségre lép, a kerék belsejébe, azon fut, kvázi áramot fejleszt. Az nyer, aki a legtöbb kört tesz meg. A lányjátékos meg passzívan segíti a fiút, ugyanis érdemes kinézni a kerékből, különben elszédülhetnek, és eleshetnek. A fiúk fején egy sisak, valamint a könyökükön és térdükön egy-egy védőfelszerelés van, hogy ne sérüljenek meg, ha elesnek, ugyanis kimászni sem könnyű onnan, ha vége a játéknak.

Jokert kért: Svájc

Magyar játékosok: Alakszainé Deák Edina és Herpai Imre

5. játék

Eredmény

5. játék eredménye

Ponttáblázat

5. játék pontjai

Jelenlegi állás

5. játék utáni állás

Fonaljáték #2

Másodjára a görögök és az olaszok játszották a fonaljátékot.

fonaljáték #2

6. játék - szlovén játék

A szlovének egy ókori görög mondát dolgoztak fel. Iaszón és az Argonauták expedíciójáról szól, akiknek célja az aranygyapjú megszerzése a hárpiáktól.

A játékosok csónakba szállnak, eleveznek a medence túlsó található kis szigetre, ott egy fához van kötve az aranygyapjú, azt kell elhozni. Nehézség, hogy a csónak középen két részre van szedve, így legalább egy játékosnak az a feladata, hogy a csónakot egybe tartsa, amikor eveznek. A kis szigetet rángatva akadályoznak a hárpiák.

Jokert kért: Magyarország

Magyar játékosok: Németh Andrea (hárpia, a portugálokat akadályozza) Kalmár Ferenc, Takács Ágnes és Zakar Csaba (hajósok) az olaszok akadályozták őket

6. játék

Eredmény

6. játék eredménye

Ponttáblázat

6. játék pontjai

Jelenlegi állás

6. játék utáni állás

7. játék - magyar játék

A hét főbűn közül a magyar csapat a fösvénységet választotta ki.

Pénzgyűjtő játék. Egy nagy körplatformon, mely ráccsal van fedve vannak az érmék, melyeket a fiújátékosnak kell kihalászni. Egy nagy horgászbot áll rendelkezésére, melyen a "csali" egy nagy mágnesdarab, ezzel szedi fel a pénzérmét, és gyűjti a lányjátékosnak, aki elhelyezi az érméket. Nem mindegyik érme mágneses, így nem mindegyiket lehet kihalászni.

Ebben a játékban senki nem kért jokert.

Magyar játékosok: Szombathy Kálmán (halássza a pénzérméket), Béres-Deák Barbara (gyűjti a pénzérméket)

7. játék

Eredmény

7. játék eredménye

Ponttáblázat

7. játék pontjai

Jelenlegi állás

7. játék utáni állás

Fonaljáték #3

Utoljára a szlovének és a magyarok játszották a fonaljátékot.

Magyar játékosok: Alakszainé Deák Edina és Herpai Imre

fonaljáték #3

Eredmény

fonaljáték eredménye

Ponttáblázat

fonaljáték pontjai

Jelenlegi állás

fonaljáték utáni állás

8. játék - Handicap játék

A második fordulóban is játékba kerül a handicap játék. A játék a medencében játszódik, a lányok a Stupinigi vadászkastély kicsinyített másának erkélyén vannak, a két fiújátékos közül az egyik alulról kötéldarabkákat dobál fel neki. A másik meg a víz alatt keresi a köteleket, adja oda társának. A lány ezekből a darabokból egy kötelet készít, ha az leér a kastély aljáig, akkor leereszti a lány, és az egyik fiú felmászhat hozzá. Ha felért, felül meghúz egy kapcsolót, és a kastély tetején levő szarvasból kis tüzijáték jelzi a játék végét.

Ezzel a handicap játékkal akartak újabb esélyt adni azoknak a játékosoknak, akik gyengébben játszottak. A játékosokat ugyanis 3 másodperces időkülönbséggel indítják, először az utolsó helyen álló játékosokat indítják, majd az 5. helyen lévőt, és így tovább, végül az 1. helyen álló csapat indulhat.

Magyar játékosok: Kalmár Ferenc, Zakar Csaba és Takács Ágnes

8. játék

Eredmény

8. játék eredménye

Ponttáblázat

8. játék pontjai

Jelenlegi állás

8. játék utáni állás

Döntő játék

Hangszerhordozás. Öt játékos vesz részt, először a fiújátékos kioszt három hangszert a mellette ülő három játékosnak, továbbadja egyik a másiknak. Ha mindhármójukhoz elkerült egy-egy hangszer, a fiújátékos, aki kiosztotta őket, elfut a végén levő bábhoz, melyben egy lányjátékos van. A báb előtt egy henger van, erre ráállva a lábával tudja a fiújátékos hajtani, és miközben visszamegy a kiindulási helyére, összegyűjti a szétosztott hangszereket. Ha visszaért, leugrik, és visszaszalad oda, ahonnan a bábbal elindult, mert ott van a gomb, amit meg kell nyomni, azzal van vége a játéknak.

Magyar játékosok: Herpai Imre (zenész), Szombathy Kálmán, Németh Andrea, Béres-Deák Barbara (akik adják a hangszereket), Alakszainé Deák Edina (A bábuban)

9. játék

Eredmény

9. játék eredménye

Ponttáblázat

9. játék pontjai

VÉGEREDMÉNY

Végeredmény

 

A bejegyzés trackback címe:

https://jatekhatarok.blog.hu/api/trackback/id/tr5718322919

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása