Házigazda: Szlovénia
Helyszín: Stupinigi Vadászkastély kertje
Műsorvezető: Farkas Beatrix
Szakkomentátor: Gundel Takács Gábor
Részt vevő városok:
Svájc [CH] Ponte Tresa (piros)
Görögország [GR] Tinos (kék)
Magyarország [H] Tiszaújváros (sárga)
Olaszország [I] Torino (fehér)
Portugália [P] Águeda (zöld)
Szlovénia [Slo] Bohinj (rózsaszín)
Csapatkapitány: Gál Csaba
Adásba ment: 1996. augusztus 11. vasárnap (TV2, 20 óra) - Az 1996-os Nyári Olimpiai Játékok miatt egy hetes szünet volt, így a harmadik elődöntő után 2 héttel adták le ezt a játékot.
1. játék - Együttműködési játék
Kincs a sárkány barlangjában. Ebben a játékban két ország egy-egy játékosa dolgozik össze, fel kell mászniuk a meredek és vizes rámpán egy kötél segítségével, majd fent betörni barlangot védő hungarocel lemezt, leugrani, kihozni a kincsesládát kimászni a barlangból, és visszatérni a kiindulási helyre. Minden ország kétszer játssza a játékot, az együtt elért eredmények pedig egyénileg összeadódnak, és így születik meg az eredmény.
Magyar játékosok:
Az első fordulóban Száraz Éva játszott, akinek egy szlovén párja volt, Miran Golja.
A második fordulóban Bálint Lóránt játszott, akinek egy görög párja volt, Arisztea Avgusztatu

Csoportos eredmény
Egyéni eredmény
Ponttáblázat
Jelenlegi állás
2. játék - görög játék
A víz a természet forrása. A vízcseppek az égből esnek le, hogy életet adjanak az élőlényeknek, elpárolognak, ismét felhővé változnak, és ismét leesnek. Ez a körforgás a játék témája. Két lányjátékos változik vízcseppé, két fiújátékos felhőt alkotnak, ők adnak a lányokra egy nejlonszerűséget, aminek vízcsepp alakja van. Ezzel kell a lányoknak elúszni a medence egyik végéből a másikba, majd onnan kimászva kell a virághoz elmenni, és a cserépre felmászni.
Jokert kértek: Magyarország, Portugália
Magyar játékosok: Bazsó Andrea, Nuca Hajnalka, Filep Csaba és Venglovecz Zoltán
Eredmény
Ponttáblázat
Jelenlegi állás
3. játék - svájci játék
Szentpétervár felavatása, leleplezése a következő játék. Az 1700-as évek elején Domenico Trezzini-t bízta meg Nagy Péter cár Szentpétervár megtervezésével és megépítésével. A város panorámájának leleplezése a játékosok feladata. Az egyik falon papírtéglákkal van eltakarva Szentpétervár, ezeket kell a játékosoknak leszedni, mindenkinek 10-10 papírdarabot. A fedőkövek (papírdarabok) egymáson vannak, a magasabbakért fel kell mászni, kis kapaszkodók vannak a falon, ezekkel lehet közlekedni. Természetesen kötéllel biztosítva vannak a játékosok, melyet egy társa vezet, így nem eshetnek le. Mindkét játékoson van kötél, így akár cserélhetnek is.
Jokert kértek: Görögország és Olaszország
Magyar játékosok: Jakab István és Bálint Lóránt
Eredmény
Ponttáblázat
Jelenlegi állás
Fonaljáték #1
Bowlingozni fognak a játékosok a fonaljáték keretein belül. De nem átlagos bowling, ugyanis nemcsak, hogy a bábuk óriásiak, hanem a harmadik sor középső bábuján áll egy lányjátékos. Alóla nem szabad a bábut kilőni, mert akkor vége van a játéknak. Fiújátékos játszik, neki 10 golyó áll rendelkezésére, ezzel kell minél több bábut eltalálnia.
Az első fordulóban a görögök és a svájciak játszották a játékot.
4. játék - szlovén játék
A szlovének álma egy határok nélküli világ. Bár talán most még mindenki megelégednek egy határok nélküli Európával is. Utazni fognak a játékosok. Mindenkinek 10-10 bőröndje van, rajta 3 betű. A lányjátékot kitesz egy táblát, azon az úticél városa olvasható, a bőröndben pedig szintén egy-egy tábla van, szintén városnévvel. A 3 betű a bőröndön pedig annak a város nevének 3 betűje van összekeverve, amely város táblája van benne. A fiújátékos feladata azt a bőröndöt feladni, mely város tábláját kitette a lánytársa. Ha a betűkből kitalálta és jó bőröndöt adott fel, az egy pont.
Ebben a játékban senki nem kért jokert.
Magyar játékosok: Filep Csaba és Kasza Anita
Eredmény
Ponttáblázat
Jelenlegi állás
5. játék - magyar játék
A magyar játék témája az utópia, az örökmozgó. A Perpetuum Mobile már több formában is megjelent, ebben a játékban egy olyan örökmozgót kell mozgásban tartani a játékosoknak, amit még biztos nem találtak fel. Egy kisebb létra-szerűség, egyik oldalán fel lehet mászni, a másik oldalán meg olyan járda, amin lépcsőfokok vannak. Ha erre ráállnak a játékosok, akkor a saját testsúlyukkal mozgásba hozzák a járművet, és a lendület továbbviszi egy kicsit. Három játékos hajtja felváltva, így biztosítják, hogy a járgány tényleg örökmozgó, hiszem ha mindig rááll valaki, biztos, hogy örökké fog mozogni. De csak a kijelölt pálya végéig kell eljutni. A játékosok keze meg van közve, hogy ne tudjanak kézzel segíteni.
Jokert kért: Szlovénia
Magyar játékosok: Muca Hajnalka, Száraz Éva és Venglovecz Zoltán
Eredmény
Ponttáblázat
Jelenlegi állás
Jelenlegi állás
Fonaljáték #2
Másodjára a magyarok és a szlovének játszották a fonaljátékot.
Magyar játékosok: Bazsó Andrea (gombaként áll a bábun) és Jakab István (bowlingozó)
6. játék - olasz játék
Az egyik legkedveltebb olasz nemzeti étel a spagetti, melynek több formája ismert. De azt, amit most tálalnak fel a játéktérre, arra még az olaszok is rácsodálkoztak, mert ilyet spagettivel még nem láttak. Hat extrém hosszú spagettiszál van összebogozva, a játékosok színeiben. Egy-egy fiújátékos játssza, akik hozzá vannak kötözve a spagettiszáljukhoz, és az a feladatuk, hogy kibogozzák magukat a spagettiből, és eljussanak a végéig.
Ez a játék volt már 1993-ban, amikor Olaszországban, Lignanóban volt az elődöntő, akkor ott volt ugyanez a játék.
Jokert kért: Svájc
Magyar játékos: Bálint Lóránt
Eredmény
Ponttáblázat
Jelenlegi állás
7. játék - portugál játék
Az 1996-os olimpia hatására olimpiai játék következik. Három számban is összemérik a tudásukat a játékosok: Íjászat, magasugrás és úszás. Az íjászatban a játékosok egy trambulinon ugrálnak, a fejük fölött van az íj és a nyíl, és a fejük fölött levő céltáblába kell betalálni úgy, hogy ugrálnak, és a nyíl beleáll a táblába. Mindegy, hogy hol van a nyíl. Aztán a magasugrásnál a medencébe kell ugrani a dobbantóról lendülve. Egy kötél van kiakasztva, afölött kell átugorni. Aztán, ha a medencébe ugranak sikeresen, akkor el kell úszni a túlsó partra, és a három játékosnak felállni a dobogóra.
Magyar játékosok: Filep Csaba, Venglovecz Zoltán és Kasza Anita
Eredmény
Ponttáblázat
Jelenlegi állás
Fonaljáték #3
Utoljára az olaszok és a portugálok játszották a fonaljátékot.
Eredmény
Ponttáblázat
Jelenlegi állás
8. játék - Handicap játék
A játék a medencében játszódik, a lányok a Stupinigi vadászkastély kicsinyített másának erkélyén vannak, a két fiújátékos közül az egyik alulról kötéldarabkákat dobál fel neki. A másik meg a víz alatt keresi a köteleket, adja oda társának. A lány ezekből a darabokból egy kötelet készít, ha az leér a kastély aljáig, akkor leereszti a lány, és az egyik fiú felmászhat hozzá. Ha felért, felül meghúz egy kapcsolót, és a kastély tetején levő szarvasból kis tűzijáték jelzi a játék végét.
Ezzel a handicap játékkal akartak újabb esélyt adni azoknak a játékosoknak, akik gyengébben játszottak. A játékosokat ugyanis 3 másodperces időkülönbséggel indítják, először az utolsó helyen álló játékosokat indítják, majd az 5. helyen lévőt, és így tovább, végül az 1. helyen álló csapat indulhat.
Magyar játékosok: Jakab István, Bálint Lóránt és Száraz Éva
Eredmény
Ponttáblázat
Jelenlegi állás
Döntő játék
Hangszerhordozás. Öt játékos vesz részt, először a fiújátékos kioszt három hangszert a mellette ülő három játékosnak, továbbadja egyik a másiknak. Ha mindhármójukhoz elkerült egy-egy hangszer, a fiújátékos, aki kiosztotta őket, elfut a végén levő bábhoz, melyben egy lányjátékos van. A báb előtt egy henger van, erre ráállva a lábával tudja a fiújátékos hajtani, és miközben visszamegy a kiindulási helyére, összegyűjti a szétosztott hangszereket. Ha visszaért, leugrik, és visszaszalad oda, ahonnan a bábbal elindult, mert ott van a gomb, amit meg kell nyomni, azzal van vége a játéknak.
Magyar játékosok: Filep Csaba (zenész), Venglovesz Zoltán, Bazsó Andrea, Kasza Anita (segédek) és Muca Hajnalka (Bábut irányítja)

Eredmény
Ponttáblázat
VÉGEREDMÉNY

A magyar csapat végig versenyben volt az első helyért, aztán, hogy végül alulmaradtak, nagyon csalódottak voltak. A döntő játék végén is, hogy csak ötödiknek értek célba, és az eredményhirdetéskor is csalódott arccal vették tudomásul a második a helyet, amit kifejezetten lehangoló volt látni.