Játék határok nélkül

Játék határok nélkül 1997 - 9. elődöntő

2018. október 01. - supermario4ever

Helyszín: Budapest, Magyarország
Műsorvezetők: Borbás Mária és Gundel Takács Gábor

Borbás Mária

Részt vevő városok:
Svájc [CH] Brissago (piros)
Franciaország [F] Strasbourg (világoskék)
Görögország [GR] Edessa (sötétkék)
Magyarország [H] Eger (sárga)
Olaszország [I] Norcia (fehér)
Hollandia [NL] Ijsselstein (narancssárga)
Portugália [P] Paredes (zöld)
Szlovénia [SLO] Majšperk (rózsaszín)

Csapatkapitány: Csányi Barnabás

Ejtőernyősök érkeztek zászlókkal, így mutatták be a csapatokat.

Magyar zászló

TV-ben leadták: 1997. szeptember 7. vasárnap (TV2, 19.25)
Házigazda: Magyarország

1. játék - magyar játék

Borbás Mária IIMinden országnak megvan a saját Don Quijote-ja, aki lelkesen megvívja a maga szélmalomharcát. Ebben a játékban azonban nincs Sancho Panza, a fegyverhordozó, van azonban Rosinante, a táltos. A játékosok harca abban is különbözik, hogy a harcnak csak-csak lesz eredménye.

A játékosok egy kis pályán mennek körbe, és egy kis emelkedőn szélmalom van, ennek lapátját kell megforgatni a játékosokat. Ahány kört megtesz, annyi pont, ebből jön össze az eredmény. A bírók persze levonhatnak ebből, ha mondjuk megtámasztja magát a játékos, leteszi a jábát vagy szabálytalan kört tesz meg. Kis szél lengedezett, így amíg Borbás Marcsi bemutatta a játékot, fogni kellett a bíróknak a lapátot, mert maguktól meglendültek.

Magyar játékos: Fazekas László

1. játék

Eredmény

1. játék eredménye

Ponttáblázat

1. játék pontjai

Jelenlegi állás

1. játék utáni állás

Gundel Takács Gábor tévedésből azt hitte, hogy a portugálok jokereztek, és megjegyezte, hogy a portugálok jokere nem az igazi. Pedig a franciákkal értek el holtversenyben azonos eredményt. Valószínűleg észrevette, hogy hibázott, mert megakadt a beszéde.

2. játék - svájci játék

Caterina RuggeriHa egy játékban van hal, akkor medencében játszódik az. Halászlevet fognak főzni a játékosok. Méghozzá a magasból kell a dézsába ledobni a halakat. Nyolc hal van minden játékosnak, ezeket kell a dobbantóról a medencében lévő dézsába dobni. Így készül el a speciális halászlé. Ami azért is speciális, mert Brissago városa, a svájci részt vevő csapat vízparti kisváros a Maggiore tóhoz közel, és van egy speciális halászléjük. Minden csapatnak van akadályozójátékosa az ellenfél csapatból, aki slaggal okoz kellemetlenséget a játékosoknak.

Jokert kért: Olaszország

Magyar játékosok: Járdán Zsolt, Járdánné Stefán Szilvia (őket egy portugál lány akadályozza) és Papp Katalin (a svájciakat akadályozta)

2. játék

Eredmény

2. játék eredménye

Ponttáblázat

2. játék pontjai

Jelenlegi állás

2. játék utáni állás

3. játék - francia játék

Olivier MinneHa egy ember részeg, akkor nehezen tölt magának bort. De mi a helyzet, ha a borosüvegnek magát kell megtöltenie? Ezt fogjuk most eljátszani. Egy-egy fiújátékos van a borosüvegben, a hordóknál pedig egy lány, akik tölcsérrel a kezükben irányítják a fiúkat. A borosüvegben nyilván nem látnak ki. Négy csapból bor (vagyis víz) folyik ki, ezekől kell a borosüvegeknek megtölteni magukat. A játék pikantériája az, hogy a négy csapból nem egyszerre folyik a víz, így kisebb tülekedés várható. Amint a borosüveg kellőképpen megtöltötte magát, odamegy a lánytársához, aki kitölti a bordóba a bort.

Külön engedélyezve van, ha a fiú tévedésből egy másik lányhoz megy, az kitöltheti a bort. Ez meg is történt a második fordulóban, de a lányok mindig elküldték a fiúkat, akik az ellenfél csapatból valók.

Magyar játékosok: Kanalovics Balázs (borosüvegben) és Czitán Nikolett (irányítja a társát)

3. játék

Eredmény

3. játék eredménye

Ponttáblázat

3. játék pontjai

Jelenlegi állás

3. játék utáni állás

4. játék - görög játék

Kostas SgontsosVízilabda lesz a következő játék főszereplője, hintázva kell gólt rúgni. A lányjátékos meglendíti a hintát, majd a fiújátékosnak kell továbblendítenie addig, amíg a hintát tartó vasszerkezet szélénél levő csengőt el nem éri. Ha elérte a csengőt, akkortól lehet a labdákat a lányjátékosnak. A hinta elejénél van egy ovális lap, erre kell rádobni a lányjátékosnak a labdát úgy, hogy a medencébe a háló fölött menjen át a labda.

Megváltoztatták a főpróbához képest a játékot, az eredeti terv ugyanis az volt, hogy amikor a lányjátékos meglendíti a hintát, a fiú háttal áll neki, és meg kell fordulnia, és akkortól lehet dobni a lánynak a labdát. Ez csak a magyar csapatnak sikerült, senki másnak nem, ezért változtatták meg a csengős változatra.

Jokert kért: Magyarország

Magyar játékosok: Esküdt Csilla és Egyed Csaba

4. játék

Eredmény

4. játék eredménye

Ponttáblázat

4. játék pontjai

A franciák és az olaszok azért kaptak 1-1 pontot, mert nullát teljesítettek.

Jelenlegi állás

4. játék utáni állás

5. játék - Rómeók és Júlia

Borbás Mária IIIAz állandó játék. Két fiújátékosnak, a két Rómeónak egy nagy virágot kell felépíteni oly módon, hogy adott maga a virág, és a szárakat kell alátenni. A lutri a játékban, hogy a szárak nem egyenlő hosszúak, vannak 10 és vannak 60 centiméter hosszú szárak. Ezekkel kell építeni a virágot egészen az erkélyig, ahol ha Júlia eléri a virágot, akkor elveszi csak a virágot, beleülteti a cserépbe. A cserépben egy gomb van, az megnyomódik azáltal, hogy a virág belé kerül, ezzel egy kötélhátsó ereszkedik le, azon mászhat fel az egyik Rómeó Júliához, aki ott egy gombot nyom meg, és ezzel van vége a játéknak.

Magyar játékosok: Fazekas László, Járdán Zsolt (Rómeók) és Járdánné Stefán Szilvia (Júlia)

5. játék

Érdekesség, hogy a magyar játékosok közül pont Járdán Zsolt mászott fel, akinek a felesége volt Júlia.

Eredmény

5. játék eredménye

Ponttáblázat

5. játék pontjai

Jelenlegi állás

5. játék utáni állás

6. játék - olasz játék

Maria Teresa RutaHa nincs ló, jó a szamár is. Tartja a mondás. A lányjátékosok szamarakon fognak járni, mögötte pedig szekér, azon lehet begyűjteni a három óriási méretű répát. Egyednként 11 kg súlyúak. A játék turpissága az, hogy a szekerek súlya úgy van kialakítva, hogy az csak akkor lendül fel, ha a lányjátékos a fiújátékos (szamár) nyakába ugrik. Így ér le a fiú lába, és így tud előre menni. A répák a pályán vannak elhelyezve, mind a három az úton, egyre előrébb. És ahogy a répák rákerülnek a szekérre, úgy lesz még nehezebb a játék.

Jokert kértek: Franciaország, Portugália és Szlovénia.

Magyar játékosok: Kanalovics Balázs és Papp Katalin

6. játék

Eredmény

6. játék eredménye

Ponttáblázat

6. játék pontjai

Jelenlegi állás

6. játék utáni állás

7. játék - holland játék

Jack Van GelderA hollandok, mint tengeri nép már csak tudhatják, hogy halak tonnáit fogják ki a tengerekből. De nem ezen az éjjelen, ugyanis a halakat pont visszahordják a játékosok a tengerbe. Egy fiú, és egy lányjátékos játssza a játékot. A fiújátékos fején van egy nagy kosár, ebbe kell a halakat betennie, majd végigmenni egy akadálypályán, eljutni a társnőjéhez, aki görkorcsolyával a lábán juttatja el a halakat a tengerbe (medencébe). Összesen 18 hal van, a fiúknak pedig hatossával lehet vinni a halakat. Mindezek mellett egy akadályozó játékos egy nagy merőkanállal vizet locsol a fiúra, miközben szedi a halakat. Vagy akár a kosárba, hogy kilocsolja onnan a halakat.

Jokert kért: Svájc

Magyar játékosok: Egyed Csaba (őt egy francia lány akadályozza), Czitán Nikolett és Esküdt Csilla (szlovén fiút akadályozta)

7. játék

Eredmény

7. játék eredménye

Ponttáblázat

7. játék pontjai

Jelenlegi állás

7. játék utáni állás

8. játék - portugál játék

Ana Do CármoEddig is voltak nehéz játékok, de a következő egyenesen akrobatikus ügyességet igényel. Egy fiú- és egy lányjátékos játssza a játékot, a lányok gumiasztalon (trambulin) ugrálnak, a fiúk pedig gumikötélen lengenek. Minden játékosnak két karikája van a magasban, és hat szalag. Ezeket a szalagokat kell kihúzni a lányjátékosnak, aki a gumiszalagon ugrál, majd az lejjebb lévő karikába be kell dobnia. Ha sikerült, megfogja a szalagot, odadobja a fiútársának, aki a magasból elkapja, ő pedig a magasban lévő karikába dobja be a szalagot. Egy találat, egy pont, így szalagonként 2 pont gyűjthető. Ha megvan mind a hat szalag, akkor újra el lehet dobni a szalagokat, hiszen nagyon hosszúak, csak így kockázatos, hogy összegabalyítják a szalagokat.

Jokert kértek: Görögország és Hollandia
Külön megmosolyogtató volt, hogy a görögök és a hollandok együtt táncolva emelték a magasba a jokert, ilyet egy csapat sem csinált korábban.

Holland-görög vegyespáros

Magyar játékosok: Fazekas László és Járdánné Stefán Szilvia

8. játék

Eredmény

8. játék eredménye

Ponttáblázat

8. játék pontjai

Jelenlegi állás

8. játék utáni állás

9. játék - szlovén játék

Eva LongykaAz italautomata a modern civilizáció egyik kellemes találmánya. Feltéve, ha normálisan működik. Márpedig a Játék határok nélkül italautomata nem működik normálisan. Ugyanis, ha például kávét szeretnénk, akkor kóla jön, vagy ha ice teát, akkor kakaót, és így tovább lehetne kombinálni a tévedéseket. Két fiú és egy lány játssza a játékot. A fiúk egy-egy pénzérme, ők egy kötél segítségével beugranak az itautomatába, és találomra megnyomnak egy gombot. Hat gomb van, pontosan az italok fölött, és persze nem az az ital fog jönni, amelyik gombot megnyomta a fiújátékos, hanem valami más. A lányjátékos feladata, hogy a hátán lévő kosárba összegyűjtse az italokat, és beleöntse a hordóba. Mellette van egy mérce, abból állapítják meg a bírók, ki mennyi italt gyűjtött össze.

Érdekesség, hogy mindegyik ország a saját pénznemében (Euro előtti, persze) játssza a játékot, így a következő pénzérmék szerepelnek:

  • 5 svájci frank
  • 2 francia frank
  • 100 görög drachma
  • 100 magyar forint
  • 100 olasz líra (ez nagyon olcsónak számít)
  • x holland forint (nem derül ki a pénzérme értéke)
  • 50 portugál escudo
  • 5 szlovén tolár (ez is nagyon olcsónak számít)

Magyar játékosok: Járdán Zsolt, Kanalovics Balázs (pénzérmék) és Papp Katalin (gyűjti az italokat)

9. játék

Eredmény

9. játék eredménye

Ponttáblázat

9. játék pontjai

Jelenlegi állás

9. játék utáni állás

Döntő játék

Borbás Mária IVEgy-egy lányjátékost raboltak el, és az árbochoz kötözték ki őket. Rabságukból két fiújátékos szabadítja ki, akik a kiindulási pontjukról beleugranak a medencébe, elúsznak a hajóhoz, oda felmásznak. Ott mentik ki a rabságban sínylődő lányt, de csak akkor kezdhetik kiszabadítani, ha mindkét játékos felért a hajóra. Sőt, csak akkor indulhat el a másik fiújátékos, ha az első felért a rableányhoz. Ha készen vannak, kiszabadult a lány, akkor hárman együtt úsznak vissza a kiindulási pontra, és ott megnyomják a gombot, akkor van vége a játéknak.

Magyar játékosok: Esküdt Csilla, Egyed Csaba (szabadítók) és Czitán Nikolett (rab)

10. játék

Eredmény

10. játék eredménye

Ponttáblázat

10. játék pontjai

VÉGEREDMÉNY

Végeredmény

Legeredményesebb játékos: Ferreira Joaopaolo

Ebben az elődöntőben született a legalacsonyabb pontszámú győzelem.

A bejegyzés trackback címe:

https://jatekhatarok.blog.hu/api/trackback/id/tr4218322991

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása