Helyszín: Budapest, Magyarország
Műsorvezetők: Borbás Mária és Gundel Takács Gábor
Részt vevő városok:
Svájc [CH] Valle Bregaglia (piros)
Franciaország [F] La Clusaz (világoskék)
Görögország [GR] Hania (sötétkék)
Magyarország [H] Komárom (sárga)
Olaszország [I] Portici (fehér)
Hollandia [NL] Vlissingen (narancssárga)
Portugália [P] Lamego (zöld)
Szlovénia [SLO] Vuzenica (rózsaszín)
TV-ben leadták: 1997. augusztus 3. vasárnap (TV2, 20 óra)
Házigazda: Görögország
1. játék - görög játék
Gyöngyhalászattal kezdünk, tehát rögtön az elején igen értékes pontokhoz lehet jutni. A medence alján hat kagyló van, mindegyikben egy-egy gyöngy. A két lányjátékos feladata, hogy kihalássza a gyöngyöket a kagylóból, és elvigye a medence szélén álló fiújátékosnak, aki felfűzi a rúdra.
Jokert kértek: Görögország és Olaszország
Magyar játékosok: Kocsis Renáta, Söjtöri Amarillisz és Háklár László

Eredmény
Ponttáblázat
Jelenlegi állás
2. játék - magyar játék
Kukacderbi. Különböző nemzetiségű kukacok versenyét láthajtuk. A kukacoknak egy pályán kell végigmenni, közben négy gyümölcsön kell átrágniuk magukat, két almán és két körtén. Négy játékos alkot egy óriáskukacot, mely alatt kerék van, a játékosok pedig síbotszerűséggel hajtják magukat.
Jokert kért: Magyarország
Magyar játékosok: Jankó László, Gál Judit, Győrfi Gabriel Zoltán és Czigány Kitti

Eredmény
Ponttáblázat
Jelenlegi állás
3. játék - olasz játék
Kínai étteremben fogunk étkezni a következő játékban. Természetesen kínai módra, tehát mindenki magának szed. Így a játékosok is maguk szedik ki a 10 ételt, egy óriási evőpálcika segítségével. A közepéről, a forgó asztalról kell szedni a játékosoknak 10 ételt maguknak az evőpálcikájukkal, majd azt beletenni a maguk táljába. A 10 étel pedig citromkarika, tintahal, kagyló, rák, csirkecomb, kukorica, narancsgerezd, brokkoli, kenyér és gomba.
Jokert kért: Svájc
Magyar játékosok: Szomorkovics Ferenc és Gál Judit
Eredmény
Ponttáblázat
Jelenlegi állás
4. játék - holland játék
Fiújátékosok hős lovagként mentik meg lánytársukat. De jelen esetben nem fehér lovon ülnek majd, hanem vízilovon fognak állni. A vízilovat egy másik lányjátékos fogja kötéllel irányítani, és miközben a fiú a víziló segítségével elmegy a medence túlsó partjára, hogy megmentse a rableányt, közben 12 léggömböt kell kilyukasztania a rendelkezésére álló késsel.
Jokert kért: Hollandia
Magyar játékosok: Győrfi Gabriel Zoltán, Kocsis Renáta és Czigány Kitti
Eredmény
Ponttáblázat
Jelenlegi állás
A holland műsorvezető óriási lelkesedéssel jelentette be a hollandok győzelmét, valamint, hogy a 8. helyről feljöttek a 2. helyre. Még a vízilovat is megdicsérte, hogy ilyen jó segítője volt a holland játékosoknak.

5. játék - Rómeók és Júlia
Az állandó játék. Két fiújátékosnak, a két Rómeónak egy nagy virágot kell felépíteni oly módon, hogy adott maga a virág, és a szárakat kell alátenni. A lutri a játékban, hogy a szárak nem egyenlő hosszúak, vannak 10 és vannak 60 centiméter hosszú szárak. Ezekkel kell építeni a virágot egészen az erkélyig, ahol ha Júlia eléri a virágot, akkor elveszi csak a virágot, beleülteti a cserépbe. A cserépben egy gomb van, az megnyomódik azáltal, hogy a virág belé kerül, ezzel egy kötélhátsó ereszkedik le, azon mászhat fel az egyik Rómeó Júliához, aki ott egy gombot nyom meg, és ezzel van vége a játéknak.
Magyar játékosok: Háklár László, Jankó László, Söjtöri Amarillisz.
Eredmény
Ponttáblázat
Jelenlegi állás
6. játék - portugál játék
Többszáz léggömb ereszkedik le a játéktérre a magasból, ezekből kell a lehető legtöbbet összegyűjteni, és felfűzni a kötélre. Ezek sajátságos holland léggömbök, középen lyukasak. Mind a nyolc csapat együtt játszik, és körülbelül 250 darab léggömböt lehet a játékosoknak összesen összegyűjteni.
Magyar játékosok: Szomorkovics Ferenc és Gál Judit

Eredmény
Ponttáblázat
Jelenlegi állás
7. játék - szlovén játék
A plafonon van a kincsesláda. Létra viszont nincs, de valahogy hozzá kell jutni. A játékosok leleményesek, és hoztak egy hatalmas trambulint, és felugrálnak a hat aranyserlegért. A mennyezet pedig 8 kockára van osztva, ezekben kell megtalálni a serlegeket. Mindegyik kockán található egy-egy kötél, ezeket meghúzva szakad ki a mennyezet, és szerencsés esetben az aranyserleg leesik. A kockák két csoportra vannak osztva, négynek a közepén egy kis piros kocka van, ezeken a kötél hosszabb, ezt a lányjátékos húzhatja meg, a rövidebbeket meg a fiújátékos.
Jokert kértek: Franciaország és Szlovénia
Magyar játékosok: Czigány Kitti és Győrfi Gabriel Zoltán
Eredmény
Ponttáblázat
Jelenlegi állás
8. játék - svájci játék
Bowlingozni nem könnyű, de ha maguk a játékosok a golyók, hát úgy már igazán nehéz. Jó egyensúlyérzéken múlik a játék, ugyanis egy pályán kell a játékosoknak végigmenni úgy, hogy ők maguk vannak a bowlinggolyóban, tehát belülről irányítják. A pályán akadályok vannak, ezek szűkítik ott a játékteret, csak a kettő között lehet átmenni, és a pálya végén mindenkinek van egy-egy bábuja, azt kell feldönteni, ezzel van vége a játéknak. Ha valaki a másikét dönti fel, az a másiknak jó pont.
A holland fiú saját döntése alapján nem indult el, ő ugyanis rettenetesen magas, és nem érezte biztonságosnak, hogy nekivágjon a játéknak. Pedig a belga főbíró Denis Pettiaux kipróbálta a játékot, és biztonságosnak ítélte meg.

Magyar játékos: Jankó László
Eredmény
A második forduló sokkal tovább tartott, mert nem tudták a játékosok rendesen irányítani a golyójukat. A svájci fiú lendületből majdnem beleesett a medencébe, a szűk akadályon nehezen tudtak keresztül menni, végül a portugál versenyző a szlovén bábuját döntötte fel előbb, ezért ért végez hamarabb a szlovéneknek a játék.
Ponttáblázat
Jelenlegi állás
9. játék - francia játék
Egy óriási forgólabirintus a játék főszereplője, benne egy lányjátékos és három labda. A lánynak kell a három labdát kijuttatni a labirintusból. Mindezt egy másik csapat ellenfél játékosai akadályozzák, ugyanis az ellenfél játékosok által forog a labirintus, ő hajtja pedállal. De mivel ő oldalt van, ezért nem látja, hogy merre van a lányjátékos. Erre van neki a társa, aki irányítja a biciklis játékost, hogy épp merre forgassa a labirintust. Merthogy előre és hátra is lehet forgatni. A lányjátékos pedig bent a labirintusban, ha az egyik labdát kivezette onnan, akkor a társa teszi a labdát a helyére.
Jokert kért: Portugália
Magyar játékosok:
Háklár László (tekerte a labirintust) és Szomorkovics Ferenc (segítő) - akadályozták a portugálokat.
Kocsis Renáta (adja az instrukciókat és szedi össze a már kiszabadult labdákat) és Söjtöri Amarillisz (a labirintusban vezeti a labdákat kifelé) - őket a görögök akadályozták.

Eredmény
Ponttáblázat
Jelenlegi állás
Döntő játék
Egy-egy lányjátékost raboltak el, és az árbochoz kötözték ki őket. Rabságukból két fiújátékos szabadítja ki, akik a kiindulási pontjukról beleugranak a medencébe, elúsznak a hajóhoz, oda felmásznak. Ott mentik ki a rabságban sínylődő lányt, de csak akkor kezdhetik kiszabadítani, ha mindkét játékos felért a hajóra. Sőt, csak akkor indulhat el a másik fiújátékos, ha az első felért a rableányhoz. Ha készen vannak, kiszabadult a lány, akkor hárman együtt úsznak vissza a kiindulási pontra, és ott megnyomják a gombot, akkor van vége a játéknak.
Annyi változtatás van az előző elődöntőhöz képest, hogy most nem kell megvárni a második fiújátékosnak, hogy felérjen az első, hogy elindulhat, hanem két ágyúdörrenés adja meg a jelet az indulásra, nagyjából 10 másodperc különbséggel. Az elsőre indulhat az első fiújátékos, a másodikra meg a második.
Magyar játékosok: Győrfi Gabriel Zoltán, Jankó László és Söjtönyi Amarillisz
Eredmény
Ponttáblázat
VÉGEREDMÉNY

Legeredményesebb játékos: Gál Judit