Játék határok nélkül

Játék határok nélkül 1996 - 7. elődöntő

2018. augusztus 29. - supermario4ever

Házigazda: Magyarország
Helyszín: Stupinigi vadászkastély kertje

Műsorvezető: Farkas Beatrix
Szakkommentátor: Gundel Takács Gábor

Részt vevő városok:
Svájc [CH] Malvaglia (piros)
Görögország [GR] Peristeri (kék)
Magyarország [H] Százhalombatta (sárga)
Olaszország [I] Nicolosi (fehér)
Portugália [P] Albufeira (zöld)
Szlovénia [Slo] Dobrepolje (rózsaszín)

Adásba ment: 1996. szeptember 1. vasárnap (TV2, 20 óra)

Farkas Beatrix

1. játék - Együttműködési játék

Kincs a sárkány barlangjában. Ebben a játékban két ország egy-egy játékosa dolgozik össze, fel kell mászniuk a meredek és vizes rámpán egy kötél segítségével, majd fent betörni barlangot védő hungarocel lemezt, leugrani, kihozni a kincsesládát kimászni a barlangból, és visszatérni a kiindulási helyre. Minden ország kétszer játssza a játékot, az együtt elért eredmények pedig egyénileg összeadódnak, és így születik meg az eredmény.

Magyar játékosok:
Az első forduló magyar játékosa Zoványi Károly, akinek partnere egy portugál hölgy, akinek neve Urania Simoes.
A második forduló magyar játékosa Kubinszkiné Hegedűs Marianna, akinek partnere egy svájci fiatalember: Christof Marcetti.

1. játék

Csoportos eredmény

1. játék csoportos eredménye

Egyéni eredmény

1. játék egyéni eredménye

Ponttáblázat

1. játék pontjai

Jelenlegi állás

1. játék utáni állás

2. játék - magyar játék

Az olimpiák történetében először fordult elő, hogy egy magyar sportolóról neveztek el egy tornaelemet. Azt a mozgulatsort, amikor a lólengésben a játékos a kápák közé benyúlva halad végig a lovon, Magyar Vándornak nevezik. A tornaelemet Magyar Zoltán többszörös olimpiai bajnokról nevezték el.

Könnyítettek a játékon, ugyanis a főpróbán úgy kellett megcsinálni a feladatot, hogy a lét ló között nem ültek le, tehát csak két kézzel támaszkodhattak, mint a való lólengésben. De ezt csak a magyar csapat tudta így megcsinálni, ezért megkönnyítették, és le lehet ülni.

Jokert kértek: Olaszország és Szlovénia

Magyar játékos: Vágó Attila

2. játék

Eredmény

2. játék eredménye

Ponttáblázat

2. játék pontjai

Jelenlegi állás

2. játék utáni állás

3. játék - olasz játék

A négy elem közül a víz játéka következik. Adott egy óriási kerék, melyben 3 játékos van. Ők egyensúlyozzák ki a negyedik játékosnak, aki rááll a kerékre, neki a feladata, hogy a kifüggesztett zászlókat leszedje. Egyesével lehet leszedni őket. Másképp nem is lehet, hiszen olyan magasan vannak, hogy csak ugorva lehet elérni. A vízbe kell ugrani, felmászni a kerékre, és ismét elkapni egy zászlót.

Jokert kért: Portugália

Magyar játékosok: Soós Elek (ő szedi le a zászlókat), Karácsony Jana, Kubinszki László és Virt Andrea (egyensúlyozzák a kereket)

A magyar játékos szedte le először a három zászlót, és jó eséllyel nem tudta, hogy csak akkor fejeződik be a játék, ha a harmadik zászlóval is beugrott a vízbe. Ott ujjongott pár másodpercig, és csak utána ugrott be a vízbe, és csak akkor állították meg az órát.

3. játék

Eredmény

3. játék eredménye

Ponttáblázat

3. játék pontjai

Jelenlegi állás

3. játék utáni állás

Fonaljáték #1

Hidat fognak építeni a játékosok különböző elemekből. A két oldalán az alapok adottak, a játékosok feladata, hogy az elemeket felhasználva egy hidat építsenek. Persze nem mindegy a sorrend, az elemek nem egyformák, úgyhogy az is külön feladat megtalálni, hogy melyik elem a soron következő. Ha kész a híd, akkor fel is kell rá állni a három játékosnak, tehát ki is kell állnia a próbát. Mivel ez hosszabb feladat, ezért több idő áll rendelkezésre, és a két csapat egyszerre építi a saját hídját. Pontot csak akkor kapnak a játékosok, ha legalább egy ember áll a hídon, hídépítésen belül nincs részeredmény.

Először a magyarok és az olaszok játszották a fonaljátékot.

Magyar játékosok: Zoványi Károly, Vágó Attila és Lengyel Tímea

fonaljáték #1

4. játék - portugál játék

Az Egyesült Európa (ekkor még így hívták az Európai Uniót) zászlaja kék alapon csillagokat ábrázol. Minden csillag egy-egy tagállamot ábrázol (1986-ban fogadta el az Európai Gazdasági Közösség a zászlót). Ez a motívum az alapja a következő játéknak. Különböző darabkákat kell egybeilleszteni úgy, hogy a végén megemelik a játékosok, és nem eshet szét. 16 kirakós elem van, a játékosokra van bízva, hogy rakják össze az elemeket eggyé, a lényeg, hogy ha felemelik egybe kell maradnia. Amelyik leesik, az elveszett, annyival kevesebb pontot kapnak a játékosok. Ha felemelik a játékosok, akkor kapnak +2 pontot, tehát összesen 18 pont szerezhető.

Jokert kért: Svájc

Magyar játékosok: Kubinszki László, Kubinszkiné Hegedűs Mariann és Soós Elek

4. játék

Eredmény

4. játék eredménye

Ponttáblázat

4. játék pontjai

Jelenlegi állás

4. játék utáni állás

5. játék - görög játék

Nagy Sándor nemcsak vezér volt és hódító, hanem felfedező is. Sikerült a legtávolabbi ázsiai országokba is elterjeszteni a görög kultúrát. Kedvenc lova Bucephalus volt, melyet egyedül Nagy Sándornak sikerült betörnie. A történelem leghíresebb lova volt, aki 12 éves korára megvadult teljesen. Ugyanis annyira nagy volt Bucephalus feje, hogy megijedt a saját árnyékától, és ettől teljesen megvadult. Nem egészen betörni kell a lovat a játékosoknak, hanem megülni, és közben felöltözni. A lovak egy körforgón mozognak, a fiújátékosnak pedig fel kell mászni egy pár fokos létrán, függeszkedni a gyűrűn, amíg nem tudnak ráülni egy lóra. Ha ez megvan, akkor a lányjátékos az árnyék mögül dobja a fiútársának a különböző harci ruhadarabokat. A három ruhadarab egy sisak egy pajzs és egy öv karddal. Ha az árnyék mögül sikerült úgy eldobnia a lányjátékosnak a társának a ruhadarabokat, hogy azokat elkapta, és felöltözött, ezután a lánynak kell odamennie a fiútársához, és felülni mögé a lóra. Ezzel van vége a játéknak.

Jokert kért: Magyarország

Magyarország: Zoványi Károly (Nagy Sándor), Karácsony Jana (dobja a harci ruhadarabokat)

5. játék

Eredmény

5, játék eredménye

Ponttáblázat

5. játék pontjai

Jelenlegi állás

5. játék utáni állás

Fonaljáték #2

Másodjára a görögök és a portugálok építettek hidat.

fonaljáték #2

6. játék - svájci játék

1987. március 22-én egy svájci étterem tulajdonosa elkészítette a világ leghosszabb spagettijét. Ez 93.220 méter hosszú volt 700 kg alapanyagból 26 óra 37 perc alatt készült el. Ez a Guinness rekord adta az alapot a következő játéknak. A játékosok egy óriási tésztakészítő gépből húzzák ki a spagettiszálat. Azt kell egy játékosnak addig húzni, amíg el nem éri a spagettiszószt. A fölött van egy nagy villa, arra kell felfűzni a spagettiszálat. A spagettiszál össze van szorítva, a tetején négy játékos áll, és csak akkor jön ki a spagettiszál (kötél), ha ugrálnak rajta a játékosok. Hasonló az elve, mint az 1998-as évad döntő játékainak, ahol a tutaj tudott csak így előre menni.

Jokert kért: Görögország

Magyar játékosok: Vágó Attila (húzza ki a spagettit), Kubinszki László, Kubinszkiné Hegedűs Marianna, Lengyel Tímea és Virt Andrea

6. játék

Eredmény

 

6. játék eredménye

Ponttáblázat

6. játék pontjai

Jelenlegi állás

6. játék utáni állás

7. játék - szlovén játék

Zenei játék következik. Talán hangszerismeretre nincs szükség, szerencsére annál inkább. Egy-egy fiújátékosnak öt ajtót kell külön-külön kinyitni egy hangszerrel. Mindegyik játékosnak öt hangszer áll rendelkezésére, az ajtókat más-más hangszer nyitja. A "kód" a zsűrinél van, és ők kezelik az ajtókat is. Ha a játékos a megfelelő hangszert szólaltatja meg az ajtó előtt, azt kinyitják. Aki kinyitotta mind az öt ajtót, leülhet a trónusra, és végzett a játékkal. Érdemes különválasztani azokat a hangszereket, amikkel már végzett, amúgy tiszta szerencsejáték az egész. Az öt hangszer: Trombita, csörgő, dob, cintányér és fúvós hangszer.

Magyar játékos: Soós Elek

7. játék

Eredmény

7. játék eredménye

Ponttáblázat

7. játék pontjai

Jelenlegi állás

7. játék utáni állás

Fonaljáték #3

Harmadjára a svájciak és a szlovének játszották a fonaljátékot.

fonaljáték #3

Eredmény

fonaljáték eredménye

Ponttáblázat

fonaljáték pontjai

Jelenlegi állás

fonaljáték utáni állás

8. játék - handicap játék

A játék a medencében játszódik, a lányok a Stupinigi vadászkastély kicsinyített másának erkélyén vannak, a két fiújátékos közül az egyik alulról kötéldarabkákat dobál fel neki. A másik meg a víz alatt keresi a köteleket, adja oda társának. A lány ezekből a darabokból egy kötelet készít, ha az leér a kastély aljáig, akkor leereszti a lány, és az egyik fiú felmászhat hozzá. Ha felért, felül meghúz egy kapcsolót, és a kastély tetején levő szarvasból kis tűzijáték jelzi a játék végét.

Ezzel a handicap játékkal akartak újabb esélyt adni azoknak a játékosoknak, akik gyengébben játszottak. A játékosokat ugyanis 3 másodperces időkülönbséggel indítják, először az utolsó helyen álló játékosokat indítják, majd az 5. helyen lévőt, és így tovább, végül az 1. helyen álló csapat indulhat.

Magyar játékosok: Zoványi Károly, Vágó Attila és Karácsony Jana

8. játék

Eredmény

8. játék eredménye

Ponttáblázat

8. játék pontjai

Jelenlegi állás

8. játék utáni állás

Döntő játék

Hangszerhordozás. Öt játékos vesz részt, először a fiújátékos kioszt három hangszert a mellette ülő három játékosnak, továbbadja egyik a másiknak. Ha mindhármójukhoz elkerült egy-egy hangszer, a fiújátékos, aki kiosztotta őket, elfut a végén levő bábhoz, melyben egy lányjátékos van. A báb előtt egy henger van, erre ráállva a lábával tudja a fiújátékos hajtani, és miközben visszamegy a kiindulási helyére, összegyűjti a szétosztott hangszereket. Ha visszaért, leugrik, és visszaszalad oda, ahonnan a bábbal elindult, mert ott van a gomb, amit meg kell nyomni, azzal van vége a játéknak.

Magyar játékosok: Kubinszki László (zenész), Soós Elek, Lengyel Tímea és Kubinszkiné Hegedűs Marianna (segédek) és Virt Andrea (bábuban)

9. játék

Eredmény

9. játék eredménye

Ponttáblázat

9. játék pontjai

VÉGEREDMÉNY

Végeredmény

A bejegyzés trackback címe:

https://jatekhatarok.blog.hu/api/trackback/id/tr9018322969

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása