Házigazda: Magyarország
Helyszín: Stupinigi vadászkastély kertje
Műsorvezető: Farkas Beatrix
Szakkommentátor: Gundel Takács Gábor
Részt vevő városok:
Svájc [CH] Malvaglia (piros)
Görögország [GR] Peristeri (kék)
Magyarország [H] Százhalombatta (sárga)
Olaszország [I] Nicolosi (fehér)
Portugália [P] Albufeira (zöld)
Szlovénia [Slo] Dobrepolje (rózsaszín)
Adásba ment: 1996. szeptember 1. vasárnap (TV2, 20 óra)
1. játék - Együttműködési játék
Kincs a sárkány barlangjában. Ebben a játékban két ország egy-egy játékosa dolgozik össze, fel kell mászniuk a meredek és vizes rámpán egy kötél segítségével, majd fent betörni barlangot védő hungarocel lemezt, leugrani, kihozni a kincsesládát kimászni a barlangból, és visszatérni a kiindulási helyre. Minden ország kétszer játssza a játékot, az együtt elért eredmények pedig egyénileg összeadódnak, és így születik meg az eredmény.
Magyar játékosok:
Az első forduló magyar játékosa Zoványi Károly, akinek partnere egy portugál hölgy, akinek neve Urania Simoes.
A második forduló magyar játékosa Kubinszkiné Hegedűs Marianna, akinek partnere egy svájci fiatalember: Christof Marcetti.
Csoportos eredmény
Egyéni eredmény
Ponttáblázat
Jelenlegi állás
2. játék - magyar játék
Az olimpiák történetében először fordult elő, hogy egy magyar sportolóról neveztek el egy tornaelemet. Azt a mozgulatsort, amikor a lólengésben a játékos a kápák közé benyúlva halad végig a lovon, Magyar Vándornak nevezik. A tornaelemet Magyar Zoltán többszörös olimpiai bajnokról nevezték el.
Könnyítettek a játékon, ugyanis a főpróbán úgy kellett megcsinálni a feladatot, hogy a lét ló között nem ültek le, tehát csak két kézzel támaszkodhattak, mint a való lólengésben. De ezt csak a magyar csapat tudta így megcsinálni, ezért megkönnyítették, és le lehet ülni.
Jokert kértek: Olaszország és Szlovénia
Magyar játékos: Vágó Attila
Eredmény
Ponttáblázat
Jelenlegi állás
3. játék - olasz játék
A négy elem közül a víz játéka következik. Adott egy óriási kerék, melyben 3 játékos van. Ők egyensúlyozzák ki a negyedik játékosnak, aki rááll a kerékre, neki a feladata, hogy a kifüggesztett zászlókat leszedje. Egyesével lehet leszedni őket. Másképp nem is lehet, hiszen olyan magasan vannak, hogy csak ugorva lehet elérni. A vízbe kell ugrani, felmászni a kerékre, és ismét elkapni egy zászlót.
Jokert kért: Portugália
Magyar játékosok: Soós Elek (ő szedi le a zászlókat), Karácsony Jana, Kubinszki László és Virt Andrea (egyensúlyozzák a kereket)
A magyar játékos szedte le először a három zászlót, és jó eséllyel nem tudta, hogy csak akkor fejeződik be a játék, ha a harmadik zászlóval is beugrott a vízbe. Ott ujjongott pár másodpercig, és csak utána ugrott be a vízbe, és csak akkor állították meg az órát.
Eredmény
Ponttáblázat
Jelenlegi állás
Fonaljáték #1
Hidat fognak építeni a játékosok különböző elemekből. A két oldalán az alapok adottak, a játékosok feladata, hogy az elemeket felhasználva egy hidat építsenek. Persze nem mindegy a sorrend, az elemek nem egyformák, úgyhogy az is külön feladat megtalálni, hogy melyik elem a soron következő. Ha kész a híd, akkor fel is kell rá állni a három játékosnak, tehát ki is kell állnia a próbát. Mivel ez hosszabb feladat, ezért több idő áll rendelkezésre, és a két csapat egyszerre építi a saját hídját. Pontot csak akkor kapnak a játékosok, ha legalább egy ember áll a hídon, hídépítésen belül nincs részeredmény.
Először a magyarok és az olaszok játszották a fonaljátékot.
Magyar játékosok: Zoványi Károly, Vágó Attila és Lengyel Tímea
4. játék - portugál játék
Az Egyesült Európa (ekkor még így hívták az Európai Uniót) zászlaja kék alapon csillagokat ábrázol. Minden csillag egy-egy tagállamot ábrázol (1986-ban fogadta el az Európai Gazdasági Közösség a zászlót). Ez a motívum az alapja a következő játéknak. Különböző darabkákat kell egybeilleszteni úgy, hogy a végén megemelik a játékosok, és nem eshet szét. 16 kirakós elem van, a játékosokra van bízva, hogy rakják össze az elemeket eggyé, a lényeg, hogy ha felemelik egybe kell maradnia. Amelyik leesik, az elveszett, annyival kevesebb pontot kapnak a játékosok. Ha felemelik a játékosok, akkor kapnak +2 pontot, tehát összesen 18 pont szerezhető.
Jokert kért: Svájc
Magyar játékosok: Kubinszki László, Kubinszkiné Hegedűs Mariann és Soós Elek
Eredmény
Ponttáblázat
Jelenlegi állás
5. játék - görög játék
Nagy Sándor nemcsak vezér volt és hódító, hanem felfedező is. Sikerült a legtávolabbi ázsiai országokba is elterjeszteni a görög kultúrát. Kedvenc lova Bucephalus volt, melyet egyedül Nagy Sándornak sikerült betörnie. A történelem leghíresebb lova volt, aki 12 éves korára megvadult teljesen. Ugyanis annyira nagy volt Bucephalus feje, hogy megijedt a saját árnyékától, és ettől teljesen megvadult. Nem egészen betörni kell a lovat a játékosoknak, hanem megülni, és közben felöltözni. A lovak egy körforgón mozognak, a fiújátékosnak pedig fel kell mászni egy pár fokos létrán, függeszkedni a gyűrűn, amíg nem tudnak ráülni egy lóra. Ha ez megvan, akkor a lányjátékos az árnyék mögül dobja a fiútársának a különböző harci ruhadarabokat. A három ruhadarab egy sisak egy pajzs és egy öv karddal. Ha az árnyék mögül sikerült úgy eldobnia a lányjátékosnak a társának a ruhadarabokat, hogy azokat elkapta, és felöltözött, ezután a lánynak kell odamennie a fiútársához, és felülni mögé a lóra. Ezzel van vége a játéknak.
Jokert kért: Magyarország
Magyarország: Zoványi Károly (Nagy Sándor), Karácsony Jana (dobja a harci ruhadarabokat)
Eredmény
Ponttáblázat
Jelenlegi állás
Fonaljáték #2
Másodjára a görögök és a portugálok építettek hidat.
6. játék - svájci játék
1987. március 22-én egy svájci étterem tulajdonosa elkészítette a világ leghosszabb spagettijét. Ez 93.220 méter hosszú volt 700 kg alapanyagból 26 óra 37 perc alatt készült el. Ez a Guinness rekord adta az alapot a következő játéknak. A játékosok egy óriási tésztakészítő gépből húzzák ki a spagettiszálat. Azt kell egy játékosnak addig húzni, amíg el nem éri a spagettiszószt. A fölött van egy nagy villa, arra kell felfűzni a spagettiszálat. A spagettiszál össze van szorítva, a tetején négy játékos áll, és csak akkor jön ki a spagettiszál (kötél), ha ugrálnak rajta a játékosok. Hasonló az elve, mint az 1998-as évad döntő játékainak, ahol a tutaj tudott csak így előre menni.
Jokert kért: Görögország
Magyar játékosok: Vágó Attila (húzza ki a spagettit), Kubinszki László, Kubinszkiné Hegedűs Marianna, Lengyel Tímea és Virt Andrea
Eredmény
Ponttáblázat
Jelenlegi állás
7. játék - szlovén játék
Zenei játék következik. Talán hangszerismeretre nincs szükség, szerencsére annál inkább. Egy-egy fiújátékosnak öt ajtót kell külön-külön kinyitni egy hangszerrel. Mindegyik játékosnak öt hangszer áll rendelkezésére, az ajtókat más-más hangszer nyitja. A "kód" a zsűrinél van, és ők kezelik az ajtókat is. Ha a játékos a megfelelő hangszert szólaltatja meg az ajtó előtt, azt kinyitják. Aki kinyitotta mind az öt ajtót, leülhet a trónusra, és végzett a játékkal. Érdemes különválasztani azokat a hangszereket, amikkel már végzett, amúgy tiszta szerencsejáték az egész. Az öt hangszer: Trombita, csörgő, dob, cintányér és fúvós hangszer.
Magyar játékos: Soós Elek
Eredmény
Ponttáblázat
Jelenlegi állás
Fonaljáték #3
Harmadjára a svájciak és a szlovének játszották a fonaljátékot.
Eredmény
Ponttáblázat
Jelenlegi állás
8. játék - handicap játék
A játék a medencében játszódik, a lányok a Stupinigi vadászkastély kicsinyített másának erkélyén vannak, a két fiújátékos közül az egyik alulról kötéldarabkákat dobál fel neki. A másik meg a víz alatt keresi a köteleket, adja oda társának. A lány ezekből a darabokból egy kötelet készít, ha az leér a kastély aljáig, akkor leereszti a lány, és az egyik fiú felmászhat hozzá. Ha felért, felül meghúz egy kapcsolót, és a kastély tetején levő szarvasból kis tűzijáték jelzi a játék végét.
Ezzel a handicap játékkal akartak újabb esélyt adni azoknak a játékosoknak, akik gyengébben játszottak. A játékosokat ugyanis 3 másodperces időkülönbséggel indítják, először az utolsó helyen álló játékosokat indítják, majd az 5. helyen lévőt, és így tovább, végül az 1. helyen álló csapat indulhat.
Magyar játékosok: Zoványi Károly, Vágó Attila és Karácsony Jana
Eredmény
Ponttáblázat
Jelenlegi állás
Döntő játék
Hangszerhordozás. Öt játékos vesz részt, először a fiújátékos kioszt három hangszert a mellette ülő három játékosnak, továbbadja egyik a másiknak. Ha mindhármójukhoz elkerült egy-egy hangszer, a fiújátékos, aki kiosztotta őket, elfut a végén levő bábhoz, melyben egy lányjátékos van. A báb előtt egy henger van, erre ráállva a lábával tudja a fiújátékos hajtani, és miközben visszamegy a kiindulási helyére, összegyűjti a szétosztott hangszereket. Ha visszaért, leugrik, és visszaszalad oda, ahonnan a bábbal elindult, mert ott van a gomb, amit meg kell nyomni, azzal van vége a játéknak.
Magyar játékosok: Kubinszki László (zenész), Soós Elek, Lengyel Tímea és Kubinszkiné Hegedűs Marianna (segédek) és Virt Andrea (bábuban)
Eredmény
Ponttáblázat