Helyszín: Lisszabon, Portugália
Műsorvezetők: Borbás Mária és Gundel Takács Gábor
A döntőbe jutott csapatok
Csapatkapitány: Tőkés László
A magyar játékosok közül Székely Andrea nem játszott a döntőben, őt Mező Helga helyettesítette.
TV-ben leadták: 1997. szeptember 14. vasárnap (TV2, 20.05)
1. játék - portugál játék
Már az első játékban kijár a szórakozás a nézőknek, cirkuszi ügyességükről fognak tanúbizonyságot tenni a játékosok. Hárman játsszák a játékot, mindenki két-két karikát vihet egyszerre. A medencében minden csapatnak két-két fóka, és el kell jutni hozzá a hengereken. A hengerek nem forognak, de inognak a játékosok lába alatt, így az egyensúlyra különösen nagy szükség van.
Magyar játékosok: Kecskés Barbara, Ferencz Andrea és Pál György
Eredmény
Ponttáblázat
Jelenlegi állás
2. játék - szlovén játék
Hajótörést szenvedtek játékosok, és ki kell menteni az értékeket a partra. Négyen játsszák a játékot, az egyik fiújátékos van a hajóban, ő adja ki a tárgyakat, másik két játékos meg a kötéllel felfüggesztett hajón vannak, ezen kell hintázni egészen addig, amíg el nem érik a tárgyakat, amiket ki kell menteni. Azt megfogják, átdobják a parton lévő negyedik játékosnak, aki a megfelelő helyre teszi a már biztonságban lévő értékeket. Van két láda, egy bála, egy hordó és egy zsák.
Jokert kért: Szlovénia
Magyar játékosok: Sinkó Beáta, Mező Helga, Ali Csaba és Veress András
Eredmény
Ponttáblázat
Jelenlegi állás
3. játék - svájci játék
Az első állatos játék, méghozzá egy olyan állat lesz a következő játék főszereplője, mely egyáltalán nem vízi állat, ennek ellenére a medencében játsszuk a következő játékot. Skarabeusz bogárnak öltöztek be a játékosok, csapatonként egy fiú és egy lány. A játék lényege, hogy óriási nagy galacsinokat gurítsanak át a hengeren, amin átmennek, majd be kell menni a medencébe, és el kell úszni vele egy pontig, ott egy cső van, és oda kell gyűjteni az óriási galacsinokat (labdákat). Külön nehézség, hogy két hengeren kell járni, melyek forognak a tengelye körül.
Jokert kért: Hollandia
Magyar játékosok: Reviczky Tamás és Ferencz Andrea
Eredmény
Ponttáblázat
Jelenlegi állás
4. játék - francia játék
Nagy baj van, ugyanis mindjárt elindul a hatalmas hajó, és az mentőövek még nincsenek rajta. És hát fel kell juttatni a hajóra. Nem könnyű feladat, ugyanis a mentőövek a magasban lógnak, fel kell mászni hozzájuk kötéllel. Ha ez megvan, ki kell oldani azt a kötelet, ami a magasban tartja a mentőöveket, azok beesnek a medencébe, és ki kell úszni velük a hajóra. Hárman játsszák a játékot, de elég ha csak az egyik mászik fel a mentőövekért, aztán mind a háromnak ki kell úszni a hajóra, és akkor van vége a játéknak, ha mind a három versenyző a magasban tart egy-egy mentőövet.
Jokert kértek: Olaszország és Portugália
Magyar játékos: Pál György (ő mászott fel a mentőövekért), Kecskés Barbara és Sinkó Beáta
Eredmény
Ponttáblázat
Jelenlegi állás
5. játék
Az 5. játék az elődöntők során a Rómeók és Júlia játék volt, de most nemcsak a helyszín más, hanem a játék is. Portugáliában nem építettek ki balkonokat. A mostani játék nagyon veszélyesnek látszik, de a játékosok természetesen ki vannak kötve. Egy hatalmas tűzoltólétra két végén van egy fiú, és egy lányjátékos. Ez a létra forog, és a feladat az, hogy a létra alatt lévő zászlókat egyesével elérni, majd ezeket ki kell tűzni a magasban lévő zászlórúdba. Ha megvan mind a négy kis zászló, akkor a végén egy kis pálcát kell megfogni, és a magasban lévő kallantyúra téve lehúzni azt, és megjelenik az óriás zászló. Van egy harmadik játékos, aki visszateheti a zászlót a helyére, ha a két létrán lévő játékos közül valamelyik elejtené a földre.
Ez a játék abban is különbözik az elődöntők játékától, hogy itt lehet jokerezni.
Jokert kért: Magyarország
Magyar játékosok: Ferencz Andrea és Veress András (forognak a létrán), Mező Helga (segítő)
Eredmény
Ponttáblázat
Jelenlegi állás
6. játék - görög játék
Inkább mókás játék következik. Egy fiújátékos játszik minden csapatból, és fel kell jutniuk egy vizes, rettenetesen csúszós emelkedőn. Ennek nagyjából a 2/3-os magasságánál van egy kötél, amit ha elérnek, onnantól jó, mert azzal már könnyen felmásznak, és feljuthatnak a tetejére. Ott egy-egy kád van tele iszapos vízzel, azokba lehet beleülni. Akinek az sikerül, az továbbjut. Többfordulós a játék, mindig a két leggyengébb esik ki, aztán a végén a legjobb két játékos verseng a győzelemért.
Magyar játékos: Ali Csaba
Eredmény
Ponttáblázat
Jelenlegi állás
7. játék - magyar játék
A sors olykor nagyon kegyetlen, és hajótöréskor bizony előfordul, hogy nem külön-külön szigetre veti a víz a játékosokat. De a lányok leleményesek, éppen ezért az egyik legokosabb állatot, a delfint hívták segítségül. Így jutnak élelemhez, ugyanis a szomszéd szigetre jutnak el gyümölcsöt szedni. A fiújátékosok egy nagy kormánnyal hajtanak egy delfint, azon utaznak a lányok. A lányok a szigetről indulnak, majd a fiúk átvezetik a szomszéd szigetre, ahonnan egy gyümölcsöt hoznak el, azzal mennek vissza a szigetre, és elteszik a gyümölcsöt a sziget előtt lévő kosárba. Itt ki kell szállni a lányjátékosnak, mert váltás van, a másik lány megy a következő gyümölcsért. A delfinek csak előre úsznak, így ha valaki elront valamit, annak extra kört kell mennie. Négy gyümölcs van: Papaya, ananász, banán és citrom.
Magyar játékosok: Sinkó Beáta, Mező Helga (gyűjtik a gyümölcsöket), Pál György és Reviczky Tamás (hajtják a delfint)
Eredmény
Ponttáblázat
Jelenlegi állás
8. játék - olasz játék
Volt már olasz játék, mely Kínában játszódott, ismét ellátogatunk a legnagyobb ázsiai országba. Városnézésre mennek a játékosok, méghozzá riksával. Ezt egy fiújátékos hajtja, övé lesz a feladat oroszlánrésze, ugyanis az ő sapkájának tetején tűk vannak, melyekkel ki kell szúrni a magasban lévő 12 léggömböt. A riksában ülő játékosok szerepe pedig az, hogy amikor a fiújátékos felugrana, hogy kidurrantsa a léggömböt, akkor ők viszik hátra a riksa súlypontját, hogy a fiújátékos a lehető legtovább tudjon próbálkozni kidurrantani a léggömböt. Nem kell feltétlen egyessével, a 12 léggömb párosával van egy sorba téva, ha megy kettessével, az külön bravúr.
Jokert kértek: Svájc, Franciaország és Görögország
Magyar játékosok: Veress András (húzza a riksát és durrantja a léggömböt), Ferencz Andrea és Ali Csaba (utasok)
A talaj mintázata szép, vörös sárkánymintás volt, kínai karakterekkel.
Eredmény
Ponttáblázat
Jelenlegi állás
9. játék - holland játék
Világítótornyok nélkül elképzelhetetlen volt régen a tengeri hajózás. Utat mutattak a hajósoknak. A játékban a világítótorony kissé hiányos, a külső búrát a játékosok teszik rá. Két részre van osztva a medence a kettő között egy kis sziget van. A játékosok a világítótorony felől indulnak, elúsznak a túlsó végére, ott hajóra szállnak és visszaeveznek a világítótoronyig, fel kell mászni annak a tetejére, és ott lehet rátenni a külső búrát a lámpára, és akkor gyullad meg a világítótorony. A kis szigeten meg át kell vinni a hajót, és utána lehet folytatni az utat.
Magyar játékosok: Kecskés Barbara, Pál György és Reviczky Tamás
Eredmény
A magyar csapatot megbüntették, mert letört a külső búra teteje, és a bírói kar úgy látta, hogy a játékosok törték el.
Ponttáblázat
Jelenlegi állás
Döntő játék
A döntő játék is más, mint az elődöntőkben. Itt most két fiújátékos épít fel három deszkából egy hidat a medencében, ők tartják meg azokat, ezen kell átmenni a két lánynak egy-egy hordóval. Ha átértek, feláll a két lány a hordó tetejére, a fiúk melléjük, ekkor egy csillagszóró gyullad meg, és azzal vége a játéknak, és az 1997-es Játék határok nélkül játéksorozatnak.
Magyar játékosok: Sinkó Beáta, Mező Helga, Ali Csaba és Veress András
Eredmény
Ponttáblázat
VÉGEREDMÉNY