Játék határok nélkül

Játék határok nélkül 1996 - 3. elődöntő

2018. július 24. - supermario4ever

Házigazda: Görögország
Helyszín: Stupinigi vadászkastély kertje

Műsorvezető: Farkas Beatrix
Szakkommentátor: Gundel Takács Gábor

Farkas Beatrix

Részt vevő városok:
Svájc [CH] Pregassona (piros)
Görögország [GR] Kerkyra (Korfu) (kék)
Magyarország [H] Érd (sárga)
Olaszország [I] Gran San Bernardo (fehér)
Portugália [P] Funchal (zöld)
Szlovénia [Slo] Kranj (rózsaszín)

Adásba ment: 1996. július 28. vasárnap (TV2, 20 óra)

1. játék - Együttműködési játék

Kincs a sárkány barlangjában. Ebben a játékban két ország egy-egy játékosa dolgozik össze, fel kell mászniuk a meredek és vizes rámpán egy kötél segítségével, majd fent betörni barlangot védő hungarocel lemezt, leugrani, kihozni a kincsesládát kimászni a barlangból, és visszatérni a kiindulási helyre. Minden ország kétszer játssza a játékot, az együtt elért eredmények pedig egyénileg összeadódnak, és így születik meg az eredmény.
A játékot annyival nehezítették meg, hogy rövidebb lett az a kötél, aminek segítségével fel lehet mászni, így legtöbbször a fiújátékos vállára kapaszkodva tud a lányjátékos felmászni.

Az első forduló magyar játékosa Szalay Jenő, aki egy olasz játékossal, Federica Diemozzal van párban.
A második forduló magyar játékosa: Vámosi Zsófia, aki egy görög játékossal játszik együtt, nevezetesen Dimosztenisz Papadatosz.

Csoportos eredmény

1. játék csoportos eredménye

Egyéni eredmény

1. játék egyéni eredménye

Ponttáblázat

1. játék pontjai

Jelenlegi állás

  1. Pregassona [CH] 6 pont
  2. Kranj [Slo] 5 pont
  3. Kerkyra [GR] 4 pont
  4. Fuchsal [P] 3 pont
  5. Gran San Bernardo [I] 2 pont
  6. Érd [H] 1 pont

Az első játék után nem mutattak eredménytáblát.

2. játék - portugál játék

Kenyérsütés. Portugáliában, mint sok országban megünneplik az aratást, az új kenyeret. Ezen a napon országszerte nagy ünnepségek vannak, erről emlékezünk meg ebben a játékban. A játékosoknak kötélen fel kell mászni a búzához, azt leszedni, vele leereszkedni a talajra, majd beugrani a kemencébe, ahol meg kell keresni egy kenyeret, azzal ki kell jönni a kemencéből, és begyűjteni.

Jokert kértek: Magyarország, Olaszország és Szlovénia

Magyar játékosok: Majtényi Szabolcs, Mali Éva és Tárnoki Cecília

2. játék

Eredmény

2. játék eredménye

Ponttáblázat

2. játék pontjai

Jelenlegi állás

2. játék utáni állás

3. játék - görög játék

Európa elrablása a következő játék témája. A jól ismert mitológiát dolgozza fel a játék, Zeusz elrabolta szerelmét, Európát. Két fiú egy bikát alkot, akire rászáll a lányjátékos, Európa. Vele átkelnek egy nagyon vékony ingadozó pallón a medencében. Amikor átértek a túlsó partra, akkor kibontják az Európai Unió zászlaját.

Ebben a játékban senki nem kért jokert.

Magyar játékosok: Sasné Jankó Szilvia, Molnár László és Szalay Attila

A játék alatt Richard Wagner: Valkűrök lovaglása című műve szólt.

3. játék

Eredmény

3. játék eredménye

Ponttáblázat

3. játék pontjai

Jelenlegi állás

3. játék utáni állás

Fonaljáték #1

Méhecske-célbalövő verseny a fonaljáték. Két fiújátékos méhkasnak öltözve elrepítik a méheket, a harmadik játékos pedig elkapja a virágjába. A távolság meglehetősen nagy, a medence egyik végéből a másikba kell parittyaként eldobni (elrepíteni) a méheket, és a lánynak a virágos jelmezéve kell elkapnia.

Először a portugálok és a görögök játszották a fonaljátékot.

fonaljáték #1

4. játék - svájci játék

Az olasz-svájci és a német-svájci közötti határvillongás a témája a következő játéknak. Egy 1331-ben történt legendát dolgoz fel a játék. Ticino kanton Airolo városa és Uri kanton Göschenen városa közötti jelölték ki a határt. A két város polgármester azt találta ki, hogy amikor megszólal a kakasuk, akkor elindulnak a Gotthárd Hágónak felfelé, és ahol összetalálkoznak, ott jelölik ki a határt. Göschenen polgármestere, hogy az ő kakasa kukorékoljon előbb, jól megetette a kakasát, gondolván, hogy hálából előbb fog kukorékolni. Airolo polgármestere viszont nem adott vacsorát a kakasának, hogy hamar kukorékoljon az éhségtől. Az utóbbi volt a jó stratégia, Airolo város polgármestere már lefelé tartott a hágón, amikor összetalálkoztak.
Ezt a legendát elevenítik meg a játékosok. A hegynek egyik oldalán a kakas három részre bontott része van, ezt kell az egyik fiújátékosnak áthordani egyesével úgy, hogy egy kötélen lóg, és át kell lengeni egyik hegyről a másikra. A hegy másik végén a játékos összerakja a kakast, közben segít a társának lendülni. Ha kész a kakas, a játékos, aki összerakta a kakast, egy zászlóval elindul arról a hegyről lefelé, és felmászik a másik hegyre. Amikor felért a játékos, akkor van vége a játéknak.

4. játék

Magyar játékosok: Majtényi Szabolcs és Szalay Attila

Eredmény

4. játék eredménye

Ponttáblázat

4. játék pontjai

Jelenlegi állás

4. játék utáni állás

5. játék - szlovén játék

Rendhagyó szlalom a következő játék. Hóesésben síelnek a játékosok négyen együtt. Egy nagy síléc van a lábuk alatt, és csak úgy tudnak előre menni, ha mind a négyen egyszerre lépnek előre, illetve néha tolatni kell hátra, hogy előrébb jussanak. Ugyanis egy meglehetősen kacskaringós pályán kell végigmenni.

Jokert kért: Svájc

Magyar játékosok: Molnár László, Vámosi Zsófia, Mali Éva és Tárnoki Cecília

5. játék

Eredmény

5. játék eredménye

Ponttáblázat

5. játék pontjai

Jelenlegi állás

5. játék utáni állás

Fonaljáték #2

Másodjára a svájciak és a szlovének játszották a fonaljátékot.

fonaljáték #2

6. játék - magyar játék

Művészet a témája a magyar játéknak. Bartók Béla: A fából faragott királyfi című műre emlékszünk meg ezzel a játékkal. Lányjátékos segít a fiúnak, akinek tényleg fából van faragva. A kotta 5 vonalán kell átmenni. A Fiújátékosnak nem hajlik a könyöke és a térde, így neki igencsak nehézkes a mozgás, így kell átmennie a kotta két vonala között. A lány segíthet neki. Öt kotta van, ha végeztek, akkor leülnek a trónra, akkor van vége a játéknak.

Ebben a játékban senki nem kért jokert.

Magyar játékosok: Szalay Attila és Sasné Jankó Szilvia

6. játék

Eredmény

6. játék eredménye

Ponttáblázat

6. játék pontjai

Jelenlegi állás

6. játék utáni állás

7. játék - olasz játék

Az olasz játék a hét főbűn egyike, a falánkság. Játékosokra egy sajátságos gumilabda van felhelyezve, melyen, ha megnyomnak egy gombot, fokozatosan fújja fel magát (nem látjuk ennek a módját). Ezzel kell a játékosoknak szűk réseken átfutniuk, melyeket egy forgó henger határol. Ez forog, ha a játékos átmegy rajtuk, a lutri ott van, hogy a játékosok közvetlen egymás mellett mennek át, és ha pont a mellette lévő játékos akar visszamenni, akkor nem forog a henger, és nehezen férnek át, tehát be kell várni az egyiket a másiknak.

A svájci játékos gumilabdája leeresztett, ezért többször nekiveselkedhetett, de többszöri próbálkozás után is leeresztett, ezért rövidebb időben határozták meg az eredményét.

Jokert kértek: Görögország és Portugália

Magyar játékos: Molnár László

7. játék

Eredmény

7. játék eredménye

Ponttáblázat

7. játék pontjai

Jelenlegi állás

7. játék utáni állás

Fonaljáték #3

Utoljára a magyarok és az olaszok játszották a fonaljátékot.

Magyar játékosok: Majtényi Szabolcs, Molnár László (méhkasok) és Vámosi Zsófia (virág)

fonaljáték #3

Eredmény

fonaljáték eredménye

Ponttáblázat

fonaljáték pontjai

Jelenlegi állás

fonaljáték utáni állás

8. játék - Handicap játék

A játék a medencében játszódik, a lányok a Stupinigi vadászkastély kicsinyített másának erkélyén vannak, a két fiújátékos közül az egyik alulról kötéldarabkákat dobál fel neki. A másik meg a víz alatt keresi a köteleket, adja oda társának. A lány ezekből a darabokból egy kötelet készít, ha az leér a kastély aljáig, akkor leereszti a lány, és az egyik fiú felmászhat hozzá. Ha felért, felül meghúz egy kapcsolót, és a kastély tetején levő szarvasból kis tűzijáték jelzi a játék végét.

Ezzel a handicap játékkal akartak újabb esélyt adni azoknak a játékosoknak, akik gyengébben játszottak. A játékosokat ugyanis 3 másodperces időkülönbséggel indítják, először az utolsó helyen álló játékosokat indítják, majd az 5. helyen lévőt, és így tovább, végül az 1. helyen álló csapat indulhat.

Magyar játékosok: Majtényi Szabolcs, Szalay Attila és Mali Éva

8. játék

Eredmény

8. játék eredménye

Ponttáblázat

8. játék pontjai

Jelenlegi állás

8. játék utáni állás

Döntő játék

Hangszerhordozás. Öt játékos vesz részt, először a fiújátékos kioszt három hangszert a mellette ülő három játékosnak, továbbadja egyik a másiknak. Ha mindhármójukhoz elkerült egy-egy hangszer, a fiújátékos, aki kiosztotta őket, elfut a végén levő bábhoz, melyben egy lányjátékos van. A báb előtt egy henger van, erre ráállva a lábával tudja a fiújátékos hajtani, és miközben visszamegy a kiindulási helyére, összegyűjti a szétosztott hangszereket. Ha visszaért, leugrik, és visszaszalad oda, ahonnan a bábbal elindult, mert ott van a gomb, amit meg kell nyomni, azzal van vége a játéknak.

Magyar játékosok: Majtényi Szabolcs, Molnár László, Vámosi Zsófia, Sasné Jankó Szilvia és Tárnoki Cecília

9. játék

Eredmény

9. játék eredménye

Ponttáblázat

9. játék pontjai

VÉGEREDMÉNY

Végeredmény

A bejegyzés trackback címe:

https://jatekhatarok.blog.hu/api/trackback/id/tr8618322927

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása