Játék határok nélkül

Játék határok nélkül 1996 - 4. elődöntő

2018. július 27. - supermario4ever

Házigazda: Szlovénia
Helyszín: Stupinigi Vadászkastély kertje

Műsorvezető: Farkas Beatrix
Szakkomentátor: Gundel Takács Gábor

Farkas Beatrix

Részt vevő városok:
Svájc [CH] Ponte Tresa (piros)
Görögország [GR] Tinos (kék)
Magyarország [H] Tiszaújváros (sárga)
Olaszország [I] Torino (fehér)
Portugália [P] Águeda (zöld)
Szlovénia [Slo] Bohinj (rózsaszín)

Csapatkapitány: Gál Csaba

Adásba ment: 1996. augusztus 11. vasárnap (TV2, 20 óra) - Az 1996-os Nyári Olimpiai Játékok miatt egy hetes szünet volt, így a harmadik elődöntő után 2 héttel adták le ezt a játékot.

1. játék - Együttműködési játék

Kincs a sárkány barlangjában. Ebben a játékban két ország egy-egy játékosa dolgozik össze, fel kell mászniuk a meredek és vizes rámpán egy kötél segítségével, majd fent betörni barlangot védő hungarocel lemezt, leugrani, kihozni a kincsesládát kimászni a barlangból, és visszatérni a kiindulási helyre. Minden ország kétszer játssza a játékot, az együtt elért eredmények pedig egyénileg összeadódnak, és így születik meg az eredmény.

Magyar játékosok:
Az első fordulóban Száraz Éva játszott, akinek egy szlovén párja volt, Miran Golja.
A második fordulóban Bálint Lóránt játszott, akinek egy görög párja volt, Arisztea Avgusztatu

1. játék

Csoportos eredmény

1. játék csoportos eredménye

Egyéni eredmény

1. játék egyéni eredménye

Ponttáblázat

1. játék pontjai

Jelenlegi állás

1. játék utáni állás

2. játék - görög játék

A víz a természet forrása. A vízcseppek az égből esnek le, hogy életet adjanak az élőlényeknek, elpárolognak, ismét felhővé változnak, és ismét leesnek. Ez a körforgás a játék témája. Két lányjátékos változik vízcseppé, két fiújátékos felhőt alkotnak, ők adnak a lányokra egy nejlonszerűséget, aminek vízcsepp alakja van. Ezzel kell a lányoknak elúszni a medence egyik végéből a másikba, majd onnan kimászva kell a virághoz elmenni, és a cserépre felmászni.

Jokert kértek: Magyarország, Portugália

Magyar játékosok: Bazsó Andrea, Nuca Hajnalka, Filep Csaba és Venglovecz Zoltán

2. játék

Eredmény

2. játék eredménye

Ponttáblázat

2. játék pontjai

Jelenlegi állás

2. játék utáni állás

3. játék - svájci játék

Szentpétervár felavatása, leleplezése a következő játék. Az 1700-as évek elején Domenico Trezzini-t bízta meg Nagy Péter cár Szentpétervár megtervezésével és megépítésével. A város panorámájának leleplezése a játékosok feladata. Az egyik falon papírtéglákkal van eltakarva Szentpétervár, ezeket kell a játékosoknak leszedni, mindenkinek 10-10 papírdarabot. A fedőkövek (papírdarabok) egymáson vannak, a magasabbakért fel kell mászni, kis kapaszkodók vannak a falon, ezekkel lehet közlekedni. Természetesen kötéllel biztosítva vannak a játékosok, melyet egy társa vezet, így nem eshetnek le. Mindkét játékoson van kötél, így akár cserélhetnek is.

Jokert kértek: Görögország és Olaszország

Magyar játékosok: Jakab István és Bálint Lóránt

3. játék

Eredmény

3. játék eredménye

Ponttáblázat

3. játék pontjai

Jelenlegi állás

3. játék utáni állás

Fonaljáték #1

Bowlingozni fognak a játékosok a fonaljáték keretein belül. De nem átlagos bowling, ugyanis nemcsak, hogy a bábuk óriásiak, hanem a harmadik sor középső bábuján áll egy lányjátékos. Alóla nem szabad a bábut kilőni, mert akkor vége van a játéknak. Fiújátékos játszik, neki 10 golyó áll rendelkezésére, ezzel kell minél több bábut eltalálnia.

Az első fordulóban a görögök és a svájciak játszották a játékot.

fonaljáték #1

4. játék - szlovén játék

A szlovének álma egy határok nélküli világ. Bár talán most még mindenki megelégednek egy határok nélküli Európával is. Utazni fognak a játékosok. Mindenkinek 10-10 bőröndje van, rajta 3 betű. A lányjátékot kitesz egy táblát, azon az úticél városa olvasható, a bőröndben pedig szintén egy-egy tábla van, szintén városnévvel. A 3 betű a bőröndön pedig annak a város nevének 3 betűje van összekeverve, amely város táblája van benne. A fiújátékos feladata azt a bőröndöt feladni, mely város tábláját kitette a lánytársa. Ha a betűkből kitalálta és jó bőröndöt adott fel, az egy pont.

Ebben a játékban senki nem kért jokert.

Magyar játékosok: Filep Csaba és Kasza Anita

4. játék

Eredmény

4. játék eredménye

Ponttáblázat

4. játék pontjai

Jelenlegi állás

4. játék utáni állás

5. játék - magyar játék

A magyar játék témája az utópia, az örökmozgó. A Perpetuum Mobile már több formában is megjelent, ebben a játékban egy olyan örökmozgót kell mozgásban tartani a játékosoknak, amit még biztos nem találtak fel. Egy kisebb létra-szerűség, egyik oldalán fel lehet mászni, a másik oldalán meg olyan járda, amin lépcsőfokok vannak. Ha erre ráállnak a játékosok, akkor a saját testsúlyukkal mozgásba hozzák a járművet, és a lendület továbbviszi egy kicsit. Három játékos hajtja felváltva, így biztosítják, hogy a járgány tényleg örökmozgó, hiszem ha mindig rááll valaki, biztos, hogy örökké fog mozogni. De csak a kijelölt pálya végéig kell eljutni. A játékosok keze meg van közve, hogy ne tudjanak kézzel segíteni.

Jokert kért: Szlovénia

Magyar játékosok: Muca Hajnalka, Száraz Éva és Venglovecz Zoltán

5. játék

Eredmény

5. játék eredménye.jpg

Ponttáblázat

5. játék pontjai

Jelenlegi állás

5. játék pontjai

Jelenlegi állás

5. játék utáni állás

Fonaljáték #2

Másodjára a magyarok és a szlovének játszották a fonaljátékot.

Magyar játékosok: Bazsó Andrea (gombaként áll a bábun) és Jakab István (bowlingozó)

fonaljáték #2

6. játék - olasz játék

Az egyik legkedveltebb olasz nemzeti étel a spagetti, melynek több formája ismert. De azt, amit most tálalnak fel a játéktérre, arra még az olaszok is rácsodálkoztak, mert ilyet spagettivel még nem láttak. Hat extrém hosszú spagettiszál van összebogozva, a játékosok színeiben. Egy-egy fiújátékos játssza, akik hozzá vannak kötözve a spagettiszáljukhoz, és az a feladatuk, hogy kibogozzák magukat a spagettiből, és eljussanak a végéig.

Ez a játék volt már 1993-ban, amikor Olaszországban, Lignanóban volt az elődöntő, akkor ott volt ugyanez a játék.

Jokert kért: Svájc

Magyar játékos: Bálint Lóránt

6. játék

Eredmény

6. játék eredménye

Ponttáblázat

6. játék pontjai

Jelenlegi állás

6. játék utáni állás

7. játék - portugál játék

Az 1996-os olimpia hatására olimpiai játék következik. Három számban is összemérik a tudásukat a játékosok: Íjászat, magasugrás és úszás. Az íjászatban a játékosok egy trambulinon ugrálnak, a fejük fölött van az íj és a nyíl, és a fejük fölött levő céltáblába kell betalálni úgy, hogy ugrálnak, és a nyíl beleáll a táblába. Mindegy, hogy hol van a nyíl. Aztán a magasugrásnál a medencébe kell ugrani a dobbantóról lendülve. Egy kötél van kiakasztva, afölött kell átugorni. Aztán, ha a medencébe ugranak sikeresen, akkor el kell úszni a túlsó partra, és a három játékosnak felállni a dobogóra.

Magyar játékosok: Filep Csaba, Venglovecz Zoltán és Kasza Anita

7. játék

Eredmény

7. játék eredménye

Ponttáblázat

7. játék pontjai

Jelenlegi állás

7. játék utáni állás

Fonaljáték #3

Utoljára az olaszok és a portugálok játszották a fonaljátékot.

fonaljáték #3

Eredmény

fonaljáték eredménye

Ponttáblázat

fonaljáték pontjai

Jelenlegi állás

fonaljáték utáni állás

8. játék - Handicap játék

A játék a medencében játszódik, a lányok a Stupinigi vadászkastély kicsinyített másának erkélyén vannak, a két fiújátékos közül az egyik alulról kötéldarabkákat dobál fel neki. A másik meg a víz alatt keresi a köteleket, adja oda társának. A lány ezekből a darabokból egy kötelet készít, ha az leér a kastély aljáig, akkor leereszti a lány, és az egyik fiú felmászhat hozzá. Ha felért, felül meghúz egy kapcsolót, és a kastély tetején levő szarvasból kis tűzijáték jelzi a játék végét.

Ezzel a handicap játékkal akartak újabb esélyt adni azoknak a játékosoknak, akik gyengébben játszottak. A játékosokat ugyanis 3 másodperces időkülönbséggel indítják, először az utolsó helyen álló játékosokat indítják, majd az 5. helyen lévőt, és így tovább, végül az 1. helyen álló csapat indulhat.

Magyar játékosok: Jakab István, Bálint Lóránt és Száraz Éva

8. játék

Eredmény

8. játék eredménye

Ponttáblázat

8. játék pontjai

Jelenlegi állás

8. játék utáni állás

Döntő játék

Hangszerhordozás. Öt játékos vesz részt, először a fiújátékos kioszt három hangszert a mellette ülő három játékosnak, továbbadja egyik a másiknak. Ha mindhármójukhoz elkerült egy-egy hangszer, a fiújátékos, aki kiosztotta őket, elfut a végén levő bábhoz, melyben egy lányjátékos van. A báb előtt egy henger van, erre ráállva a lábával tudja a fiújátékos hajtani, és miközben visszamegy a kiindulási helyére, összegyűjti a szétosztott hangszereket. Ha visszaért, leugrik, és visszaszalad oda, ahonnan a bábbal elindult, mert ott van a gomb, amit meg kell nyomni, azzal van vége a játéknak.

Magyar játékosok: Filep Csaba (zenész), Venglovesz Zoltán, Bazsó Andrea, Kasza Anita (segédek) és Muca Hajnalka (Bábut irányítja)

9. játék

Eredmény

9. játék eredménye

Ponttáblázat

9. játék pontjai

VÉGEREDMÉNY

Végeredmény

A magyar csapat végig versenyben volt az első helyért, aztán, hogy végül alulmaradtak, nagyon csalódottak voltak. A döntő játék végén is, hogy csak ötödiknek értek célba, és az eredményhirdetéskor is csalódott arccal vették tudomásul a második a helyet, amit kifejezetten lehangoló volt látni.

A bejegyzés trackback címe:

https://jatekhatarok.blog.hu/api/trackback/id/tr1118322933

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása